کناره‌گیری فدرر از مسابقات استرالیا و آمادگی ماری برای بازگشت

زمان بازگشت فدرر به مسابقات به‌طور دقیق مشخص نیست و پس از پایان مسابقات استرالیا اعلام خواهد شد

راجر فدرر، مرد شماره پنج حال حاضر تنیس جهان- ASANKA BRENDON RATNAYAKE / AFP

در حالی که همگان منتظر بازگشت و حضور مجدد راجر فدرر در مسابقات تنیس بودند، ناگهان او از شرکت در مسابقات تنیس آزاد استرالیا کناره‌گیری کرد.

چندی پیش ویدیویی از تمرین او در شهر دبی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود که به نظر می‌رسید فدرر به شرایط مطلوب برای شرکت در مسابقات رسیده است، اما شب گذشته، وکیل او در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس، این خبر را به‌صورت رسمی اعلام کرد. علت انصراف فدرر از این مسابقات نداشتن آمادگی کامل، و سنگینی این مسابقات برای او ذکر شده است.

راجر فدرر ۳۹ ساله و مرد شماره پنج حال حاضر تنیس جهان چند ماه پیش زانوی راست خود را از دو ناحیه به تیغ جراحان سپرد و بازگشتش به مسابقات در پرده‌ای از ابهام فرو رفت. حال با پا به سن گذاشتن این اسطوره تنیس و مصدومیت طولانی‌مدت او، شاید این پایان راه فدرر در زندگی حرفه‌ای‌اش باشد. به گفته وکیلش، زمان بازگشت فدرر به مسابقات به‌طور دقیق مشخص نیست و پس از پایان مسابقات استرالیا اعلام خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما در سوی دیگر، اندی ماری بریتانیایی، مرد شماره یک سابق و ۱۲۲ حال حاضر دنیای تنیس، برای شرکت در مسابقات سال ۲۰۲۱ اعلام آمادگی کرده است. اندی ماری تاکنون سه‌بار از ناحیه کمر و لگن تحت عمل جراحی قرار گرفته است. آخرین جراحی او در سال ۲۰۲۰ با موفقیت انجام شد و او حتی توانست پس از این مشکلات بسیار زیاد که در سال‌های گذشته با آن‌ها روبه‌رو بود، در مسابقات تنیس آنتورپ نیز به قهرمانی برسد.

او حتی یک‌بار در سال ۲۰۱۹ در مسابقات تنیس آزاد استرالیا، پس از شکست در مقابل باوتیستا آگوت از دنیای حرفه‌ای تنیس خداحافظی کرد ولی بار دیگر با روحیه بالا و پشتکار فراوان به مسابقات حرفه‌ای تنیس بازگشت. در حالی که تمامی مسابقات در سراسر دنیا به دلیل شیوع کرونا لغو شده است، مسابقات پیش‌فصل انگلستان برای بازیکنان بریتانیایی که در واقع مسابقات لیگ انگلیس نیز محسوب می‌شود، در حال برگزاری است و اندی ماری در این مسابقات توانسته است عملکرد خوبی از خود نشان دهد.

اندی ماری ۳۳ساله تصمیم دارد تا در مسابقات دلری‌بیچ شهر فلوریدا که در ماه ژانویه برگزار می‌شود نیز شرکت کند؛ در این مسابقات بازیکنانی مانند جان ایسنر و میلوش رائونیچ نیز حضور دارند.

از این نکته نیز نباید غافل شد که اندی ماری برای شرکت در مسابقات تنیس آزاد استرالیا موفق به دریافت کارت مخصوص شده است و مجوز حضور در این مسابقات را از برگزارکنندگان آن کسب کرده است.

بیشتر از ورزش