ماریو بودیمیر دردسری بزرگ برای پرسپولیس

سایه محرومیت در ‍سه پنجره نقل و انتقالات بر سر قرمزپوشان تهران

در صورت عدم پرداخت این مبلغ در زمان تعیین شده، تیم فوتبال پرسپولیس مجددا از سه پنجره نقل‌وانتقال بازیکن محروم خواهد شد- فارس

با بر آمدن هر روز جدید در ایران، مطمئنا مشکلات جدیدی هم در ورزش این کشور پدیدار می‌شود. بعد از بسته شدن پرونده جنجالی تیم فوتبال پرسپولیس در فیفا که به دنبال آن این تیم به پرداخت یک‌میلیون و ۱۸۰ هزار دلار به برانکو ایوانکویچ، مربی سه فصل پیش خود، محکوم شد، حالا خبر جدیدی از شکایت و محکوم شدن این تیم از سوی دادگاه بین‌المللی ورزش به گوش می‌رسد.

این حکم مربوط به ماریو بودیمیر، بازیکن و مهاجم سابق کروات تیم فوتبال پرسپولیس است که بابت یک نیم‌فصل حضور این بازیکن در پرسپولیس داده شده است. اجرای این حکم که پیش‌تر صادر شده بود، به دلیل شکایت باشگاه پرسپولیس به دادگاه تجدیدنظر، مدتی متوقف شد.

اما حالا رای قطعی صادر شده و باشگاه پرسپولیس در این پرونده نیز مانند موارد مشابه آن محکوم شده است. این باشگاه می‌باید ظرف مدت دو ماه، مطالبات این بازیکن را پرداخت کند. بازیکنی که شاید بتوان گفت فقط چند بازی انجام داد و در زمان مربیگری برانکو، دو گل برای پرسپولیس به ثمر رساند.

حال تیم فوتبال پرسپولیس باید حدود ۶۲۰ هزار یورو که سود سالیانه پنج درصدی را هم شامل می‌شود، به این بازیکن پرداخت کند. به این نکته نیز باید اشاره کرد که در صورت عدم پرداخت این مبلغ در زمان تعیین شده، تیم فوتبال پرسپولیس مجددا از سه پنجره نقل‌وانتقال بازیکن محروم خواهد شد و این محرومیت پس از پرداخت این مبلغ برداشته خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در سوی دیگر نیز شکایت سرمربی اسبق آرژانتینی تیم فوتبال پرسپولیس و دستیاران او در فیفا ثبت شده و فیفا به محکومیت تیم فوتبال پرسپولیس و پرداخت مطالبات آن‌ها نیز حکم داده است. کالدرون که فقط یک نیم‌فصل سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس بود موفق نشد دومین قسط از قرارداد ۳۰۰ هزاردلاری خود را دریافت کند. او همچنین می‌باید طبق توافقی که در بندی از قراردادش وجود دارد، مبلغ ۲۸۰ هزار دلار به‌عنوان پاداش دریافت کند. با احتساب این موارد، او مبلغ ۵۸۰ هزار دلار از پرسپولیس طلبکار است. دستیاران او نیز ۹۰ هزار دلار و مربی بدنساز هم ۷۵ هزار دلار از پرسپولیس طلب دارند.  

تیم فوتبال پرسپولیس در حال حاضر به دلیل صعود به فینال و کسب عنوان نایب قهرمانی مبلغ دو میلیون و ۶۰۰ هزار دلار، با احتساب مالیاتی که از این مبلغ کسر می‌شود، از ای‌اف‌سی طلبکار است ولی می‌باید نزدیک به ۵۰ درصد این مبلغ را به شاکیان پرونده‌هایش در فیفا تقدیم کند؛ هرچند با مشکلات ناشی از تحریم‌ ایران در جوامع بین‌المللی، بعید به نظر می‌رسد پاداش یاد شده به‌ این زودی‌ها به دست مسئولان این تیم یا به عبارتی دولت و وزارت ورزش برسد  و امیدی نیست که این پول‌ برای خود تیم هزینه شود.

بیشتر از ورزش