تحسین اپل به خاطرعرضه ایموجی‌های همه‌ شمول‌تر

«بالاخره پاییز امسال ایموجی‌های جدیدی برای معلولین و کسانی که من عاشقشان هستم عرضه خواهد شد»

شرکت اپل روز سه‌شنبه اعلام کرد که پاییز امسال مجموعه‌ای از ایموجی‌های جدید برای گوشی‌های آیفون عرضه خواهد کرد.

برخی از آیکون‌هایی که به داشبورد ایموجی‌ها اضافه خواهند شد عبارتند از زوج‌های تعاملی و چند آیکون دیگر که نماد افراد دارای معلولیت خواهند بود.

اپل به خاطر افزودن ایموجی افراد ویلچرنشین، دارای اندام‌های مصنوعی، عصا به دست و سگ‌های راهنما به مجموعه ایموجی‌های خود مورد تحسین قرار گرفته است.

یکی از کاربران در توییتر نوشته است، «اینکه ویلچرنشین باشید و ببینید که آنها ایموجی ویلچر را اضافه کرده‌اند، حس بسیار خوبی دارد».

کاربر دیگری نوشته است «بالاخره پاییز امسال ایموجی‌های جدیدی برای معلولین و کسانی که من عاشقشان هستم عرضه خواهد شد.»

خیریه Muscular Dystrophy UK که از افراد مبتلا به آتروفی عضلانی حمایت می‌کند از اپل به خاطر بهبود ایموجی‌ها و ایجاد تنوع بیشتر در آنها تشکر کرد. این سازمان در توییتر نوشته است در روز جهانی ایموجی ما خوشحالیم که می‌بینیم اپل تنوع ایموجی‌های خود را افزایش داده است تا بهتر نماینده افراد معلول از جمله کاربران ویلچرهای مکانیکی و دستی باشد.

مسئولان کالج هیروارد، که یک نهاد دانشگاهی واقع در کاونتری است و برای جوانان معلول غذا تهیه می‌کند، نیز خرسندی خود را از این اتفاق بیان کرده‌اند. آنها در توئیتی نوشته‌اند اینکه ایموجی‌های جدیدی عرض شده‌ که به تنوع بها می‌دهند اقدام بسیار با ارزشی است.

«اینکه در روز جهانی ایموجی، انواع ایموجی سگ راهنما و کاربران ویلچر  و افراد عصا به دست معرفی می‌شود کار بی نظیری است.»

اگرچه برخی با خوشبینی در مورد این ایموجی‌ها اظهارنظر کرده‌اند، برخی دیگر پرسیده‌اند چرا اپل که از سال ۲۰۱۱ ایموجی عرضه می‌کند، این همه مدت صبر کرده است تا ایموجی‌های مخصوص افراد ویلچرنشین را معرفی کند.

کاربری در توییتر نوشته است «وقتی فکر می‌کنید این همه مدت طول کشیده تا آنها ایموجی مخصوص افراد معلول را بسازند، ناامید می‌شوید».

برخی از کاربران توییتر نیز در مورد افزودن ایموجی‌های زبان اشاره آمریکا اظهار نظر کرده‌اند که در آن جدای از آیکون سمعک، آیکون یک شخص نیز دیده می‌شود که با زبان اشاره واژه «ناشنوا» را نشان می‌دهد.

شخصی گفته است، «آنها ایموجی‌های جدیدی منتشر می‌کنند که زبان اشاره آمریکا برای ناشنوایان است. این کار آنها واقعا عالی است!»

شخص دیگری نوشته است، «این ایموجی‌ها واقعا من را خوشحال می‌کنند. بالاخره آنها یک ایموجی دارند که واژه ناشنوا را نشان دهد. من عاشق این اموجی هستم». 

در ماه مارس ۲۰۱۸، اپل طرح‌هایی را برای ساخت ایموجی‌های مخصوص افراد معلول به کنسرسیوم یونیکد ارائه داد.

در این پیشنهاد آمده است: «اپل درخواست می‌کند این آیکون‌ها به ایموجی اضافه شود تا نماینده افراد معلول نیز باشد. در حال حاضر ایموجی‌ها مجموعه وسیعی از آیکون‌ها را در خود دارند اما ممکن است تجارب افراد معلول را به خوبی نشان ندهند».

اپل این طرح را با همکاری انجمن نابینایان، بنیاد فلج مغزی و انجمن ملی ناشنوایان آمریکا آماده کرده بود.

© The Independent

بیشتر از جهان