نامزدهای انتخابات سنا از حزب دموکرات بیش از ۲۰۰ میلیون دلار اعانه جمع کردند

اگر آساف و وارناک در انتخابات روز پنجم ژانویه دو کرسی سنا را به دست آورند حزب دموکرات کنترل سنا را در دست خواهد گرفت

ایالت جورجیا در انتخابات ریاست‌جمهوری به جو بایدن رای داد-Jessica McGowan/Getty Images/AFP

رافائل وارناک و جان آساف، نامزدهای انتخابات سنا از حزب دموکرات، در آستانه برگزاری انتخابات ایالت جورجیا هریک بیش از ۱۰۰ میلیون دلار اعانه جمع کرده‌اند.

آساف، برای مبارزه با دیوید پردو، رقیب خود از حزب جمهوری‌خواه، به گونه‌ای بی‌سابقه، مبلغ ۱۰۶.۸ میلیون دلار اعانه جمع‌آوری کرده است. ستاد انتخاباتی آقای آساف می‌گوید که او بیش از ۱.۴ میلیون دلار از این کمک‌ها را در فاصله دو ماهه از ۱۵ اکتبر تا ۱۶ دسامبر جذب کرده است.

اسناد کمیسیون انتخابات فدرال نشان می‌دهد که مبلغ کمک به کارزارآقای پردو در همین مدت، مبلغ ۶۸ میلیون دلار بوده است. به کارزار آقای وارناک نیز در دو ماه گذشته و در مبارزه با سناتور کلی لوفلر، مبلغ ۱۰۳ میلیون دلار اعانه داده شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این میان، خانم لوفلر جمهوری‌خواه که از هواداران سرسخت دونالد ترامپ است، ۶۴ میلیون دلار کمک دریافت کرده است.

اگر آساف و وارناک در انتخابات روز پنجم ژانویه دو کرسی سنا را به دست بیاورند، حزب دموکرات کنترل سنا را در دست خواهد گرفت و کامالا هریس، معاون منتخب ریاست‌جمهوری، قادر خواهد بود سنا را (به نفع دموکرات‌ها) در اختیار داشته باشد. اما اگر سناتورهای جمهوری‌خواه حتی یکی از دو کرسی سنا را در دست نگاه دارند، در آن صورت کنترل سنا همچنان در دستان میچ مک‌کانل باقی خواهد ماند.

توجه عمومی به این انتخابات و سرازیر شدن اعانات به ستادهای انتخاباتی نامزدها به معنای آن است که این دو کارزار به یکی از پرهزینه‌ترین انتخابات تاریخ ایالات متحده تبدیل خواهند شد.

«فِر فایت» یا کمیته اقدام سیاسی (نهادی که اعانات انتخابات در ایالات متحده را جمع‌آوری می‌کند و در اختیار نامزدها می‌گذارد) همراه با استیسی آدامز، کاندیدای سابق فرمانداری،  بیش از ۲۲ میلیون دلار اعانه در فاصله زمانی ۲۴ نوامبر تا ۱۶ دسامبر جمع‌آوری کرده‌اند. این نهاد مبلغ ۱۱ میلیون دلار به زنجیره‌ای از گروه‌های سیاسی جورجیا پرداخت کرده است. اسناد نشان می‌دهد که لئوناردو دی‌کاپریو، بازیگر سینما، هم در اوایل ماه جاری پنج هزار دلاربه نهاد «فر فایت» کمک کرده است.

ایالت جورجیا در انتخابات ریاست‌جمهوری به جو بایدن رای داد و اکنون دموکرات‌ها امیدوارند (با انتخاب نامزدشان برای سنا) کفه ترازوی سیاسی این ایالت به نفع این حزب سنگین شود.

© The Independent