آمریکا همسر بشار اسد و بانک مرکزی سوریه را تحریم کرد

در بیانیه خزانه‌داری آمریکا به روابط بانک مرکزی سوریه با ایران اشاره شده است

بشار اسد و همسرش اسما-STRINGER / AFP / SANA

آمریکا تحریم‌های جیددی را علیه دولت بشار اسد، شامل  همسر او اسما اسد و بانک مرکزی سوریه اعمال کرد.

این اقدام تلاشی دیگر برای ترغیب بشار اسد به بازگشت به مذاکرات تحت رهبری سازمان ملل برابی پایان دادن به یک دهه جنگ داخلی در این کشور است.

به گزارش بلومبرگ، در بیانیه خزانه‌داری آمریکا به روابط بانک مرکزی سوریه با ایران نیز اشاره شده است. مایک پومپئو، وزیر امور خارجه امریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایالات‌متحده به پاسخگو کردن طرف‌هایی که در دامن زدن به بحران جاری نقش دارند، ادامه می‌دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جنگ داخلی در سوریه که پس از اعتراض‌های سال ۲۰۱۱ آغاز شد به مهاجرت و بی‌خانمانی میلیون‌ها نفر از شهروندان سوریه منجر شده است. ایران و سوریه از جمله کشورهایی هستند که از حکومت بشار اسد و بقای او حمایت می‌کنند. آمریکا نیز از مخالفان اسد پشتیبانی می‌کند.

در بیانیه خزانه‌داری‌آمریکا به تحریم اشخاص حقیقی و حقوقی و بانک مرکزی سوریه اشاره شده است.

وزارت امور خارجه آمریکا همچنین اسما اسد، همسر بشار اسد که متولد بریتانیا است را نیز تحریم کرده و او را به سد کردن راه تلاش‌ها به‌منظور دستیابی به یک راه حل سیاسی متهم کرده است. برخی اعضای دیگر خانواده اسد نیز تحریم شده است. در بهار امسال نیز تحریم‌هایی علیه اسما اسد اعمال شده بود.

در دور جدید تحریم‌ها شماری از افراد نزدیک به بشار اسد از جمله یکی از مشاوران کلیدی او و همسرش تحریم شده‌اند.

به گزارش رویترز، براساس این تحریم‌ها، دارایی‌های افراد تحریم شده در آمریکا توقیف شده و طرف‌های آمریکایی نیز از معامله با آنها منع می‌شوند. افراد و شرکت‌های غیرآمریکایی که با افراد تحریم شده معامله کنند نیز مجازات خواهند شد.