بروز علائم حساسیت در پنج نفر پس از تزریق واکسن فایزر

مقام‌های بهداشتی در آمریکا و بریتانیا به افرادی که آلرژی شدید دارند خواستند واکسن را تزریق نکنند

«همه کسانی که سابقه آنافیلاکسی دارند یا از اثرات آلرژی مرتبط با برخی داروها یا غذاها رنج می برند ، نباید واکسن فایزر را  دریافت کنند.»-AFP

یک مقام ارشد در سازمان غذا و داروی ایالات متحده گفت که دولت این کشور در حال بررسی دلایل بروز واکنش آلرژیک در پنج نفری شد که هفته گذشته واکسن فایزر و بایون‌تک را دریافت کرده‌اند.

واکسن فایزر نخستین واکسن تائید‌شده برای مقابله با ویروس کووید۱۹ است و تزریق سراسری آن از دوشنبه هفته گذشته در آمریکا آغاز شده است.

پیتر مارکس، مدیر مرکز ارزیابی و تحقیقات زیست شناختی سازمان غذا و داروی آمریکا، عصر جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که علائم آلرژی در بیش از یک ایالت ثبت شده است.

وی افزود: «پلی اتیلن گلیکول، که در ترکیب واکسن فایزر و همچنین در واکسن مدرنا وجود دارد می تواند دلیل این عارضه باشد.»

واکسن تولیدی شرکت مدرنا برای مقابله با کرونا نیز در آخرین ساعات روز جمعه از سازمان غذا و دارو تائیدیه گرفت.

مارکس گفت که حساسیت به این ماده ممکن است تا حدودی شایعتر از تصور قبلی باشد.

در روزهای گذشته نیز دو مورد واکنش آلرژیک به واکسن فایزر در بریتانیا ثبت شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در آن زمان، یکی از مقام‌های بهداشتی انگلیس گفت: «همه کسانی که سابقه آنافیلاکسی دارند یا از اثرات آلرژی مرتبط با برخی داروها یا غذاها رنج می برند ، نباید واکسن فایزر را  دریافت کنند.»

با این حال، سازمان غذا و داروی ایالات متحده در آن زمان گفت که اکثر آمریکایی‌هایی که از آلرژی رنج می برند برای دریافت واکسن، ایمن خواهند بود.

این سازمان اعلام کرد که فقط کسانی که قبلاً از آلرژی شدید به واکسن یا اجزای موجود در این واکسن رنج برده‌اند‌، نباید واکسینه شوند.

بیشتر از جهان