ادعای اخلالگران اینترنتی ایرانی: به یک شرکت اسرائیلی رخنه کردیم

در گذشته، «پی۲کی» موفق شد به منظور اخاذی در شرکت‌های دیگر اسرائیلی رخنه کند

در گذشته، «پی۲کی» موفق شد به منظور اخاذی در شرکت‌های دیگر اسرائیلی رخنه کند. به نوشته روزنامه جروزالم پست، برخی از این شرکت‌ها درخواست اخلالگران را اجابت کردند - عکس از مشرق نیوز

شبکه خبری آی۲۴ گزارش داد که یک گروه اخلالگر ایرانی به نام «پی‌توکی» (Pay2Key) ادعا کرد که موفق شده در بانک اطلاعاتی شرکت اسرائیلی «هابانا لبز» رخنه کند.

این شرکت که برای هوش مصنوعی پردازشگر می‌سازد، اخیرا از سوی شرکت «اینتل»، غول تکنولوژی جهان، خریداری شد.

گروهی که ادعا می‌کند متشکل از اخلالگران ایرانی است، هر دو شرکت را در توییتر نشان (تگ) کرد و نوشت: «ما یک چیز خاصی داریم...برای کی؟» و در پی آن تصاویری منتشر کرد که ادعا می‌کند از بانک اطلاعاتی کارآغاز اسرائیلی است.

اینتل، شرکت هابانا لبز را در سال ۲۰۱۹ به بهای دو میلیارد دلار خرید.

پیش از آن، شرکت اسرائیلی تراشه جدیدی ساخت که در صنعت ارتباطات رکوردی بی‌سابقه از خود به جا گذاشت.

در گذشته، «پی۲کی» موفق شد به منظور اخاذی در شرکت‌های دیگر اسرائیلی رخنه کند. به نوشته روزنامه جروزالم پست، برخی از این شرکت‌ها درخواست اخلالگران را اجابت کردند.

ماه گذشته، شرکت نرم‌افزاری «چک پوینت» در باره «پی۲کی» این گونه هشدار داد: «در طول یک هفته گذشته، شماری بی‌سابقه از شرکت‌های اسرائیلی، خبر از حمله‌های باج‌افزاری دادند.»

همزمان، امروز یکشنبه خبرگزاری رویترز گزارش داد که یک گروه پیچیده اخلالگر اینترنتی متعلق به یک کشور خارجی، اطلاعاتی را از وزارت خزانه‌داری آمریکا و یک سازمان دولتی این کشور که مسئول سیاست‌گذاری اینترنت و ارتباطات است، سرقت کرده‌است.