از نگاه ترامپ فاکس‌ نیوز «مرده» است

رئیس جمهور، از زمانی که فاکس نیوز پیش از دیگر شبکه‌ها، رقیب او را پیروز ایالت آریزونا اعلام کرد، حمله علیه این شبکه را شدت بخشید

این اولین بار نیست که دونالد ترامپ، درباره یک مفسر سیاسی در این شبکه شکایت می‌کند - SAUL LOEB / AFP

پرزیدنت ترامپ بار دیگر در حمله‌ای به شبکه‌ راست‌گرای فاکس نیوز آن را یک شبکه خبری «مرده» خواند و بی‌آنکه شواهدی عرضه کند، از سقوط شمار بینندگان آن خبر داد.

آقای ترامپ روز چهارشنبه در توییتی نوشت: «سقوط فاکس نیوز در رتبه‌بندی‌ شمار بینندگان باورکردنی نیست. آنها درست به همان دامی افتادند که دموکرات‌های چپ رادیکال، برای آنها پهن کرده بودند و حالا میان زمین و هوا مانده‌اند. فاکس نیوز دانا برزیل را استخدام کرد، و تبلیغات منفی را بدون هیچ بررسی‌ای پخش می‌کنند. فاکس نیوز مرده است. مایه تاسف است.»

آقای ترامپ هیچ اطلاعاتی در تأیید ادعای خود مبنی بر کاهش رتبه فاکس نیوز ارائه نکرد. رتبه فاکس نیوز با سهم آن از بینندگان تلویزیونی ارتباط دارد، و این شبکه همچنان مخاطبان برنامه‌های اصلی خود را حفظ کرده است. با این حال، فراخوان او برای بایکوت فاکس نیوز و روی‌آوردن به شبکه‌‌های محافظه‌کار دیگر، بی‌تاثیر نبوده است. هفته گذشته برای اولین بار، رتبه شبکه نیوزمکس از فاکس نیوز در برنامه‌های ساعت ۷ شب پیشی گرفت. 

این اولین بار نیست که آقای ترامپ درباره یک مفسر سیاسی در این شبکه شکایت می‌کند. دانا برزیل، رئیس سابق کمیته ملی دموکرات‌ها، قبلاً مفسر سی‌ان‌ان بود و اکنون در فاکس نیوز ظاهر می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئیس جمهور، از زمانی که فاکس نیوز پیش از همه دیگر شبکه‌ها، رقیب او را پیروز ایالت آریزونا اعلام کرد، حمله علیه این شبکه دست‌راستی را شدت بخشیده است. این شبکه همچنین مانند دیگر شبکه‌های مهم، با نادیده‌گرفتن اعتراض‌های آقای ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات، دموکرات‌ها را پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی کرده است.  

شکایت آقای ترامپ درباره پخش «تبلیغات منفی بدون هیچ بررسی» احتمالاً اشاره به آگهی‌های تبلیغاتی متعددی است که چهارشنبه گذشته در انتقاد از او و دولت وی از این شبکه منتشر شد.

آقای ترامپ به هر کسی که از ادعای بی‌پشتوانه او مبنی بر تقلب در انتخابات حمایت نکند، حمله می‌کند. اما بر اساس گزارش اخیر منتشرشده توسط اکسیوس، فراتر از حمله به فاکس نیوز، او می‌خواهد که این شبکه برای این کار «هزینه» بدهد.

در حمله‌ای دیگر به فاکس نیوز، آقای ترامپ در توئیتر خود نوشت: «شاید بزرگ‌ترین تفاوت بین ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ در مورد [فاکس نیوز] باشد، علی‌رغم این واقعیت که رأی من از ۶۳ میلیون به ۷۵ میلیون صعود کرد. این یک رکورد در افزایش ۱۲ میلیون رأی است. اوباما در انتخابات دور دوم خود ۳ میلیون کمتر رأی آورد، و همچنان به آسانی پیروز شد. تقلب در انتخابات!!!»

بر اساس نتایج رسمی تایید شده انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰، جو بایدن با ۳۰۶ رأی کالج انتخاباتی، پیروز این رقابت‌ها است. حتی اگر پرونده‌های حقوقی آقای ترامپ و امتناع وی از پذیرش ادامه یابد، رئیس جمهور منتخب قرار است ۲۰ ژانویه سوگند یاد کند.

© The Independent