استقبال آمریکا از تصمیم اروپا برای تعویق نشست اقتصادی با ایران

مایک پمپئو در توییتی نوشت، مردم ایران شایستگی دارند که از رسانه‌های آزاد و متکثر برخوردار باشند

مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا-Elvis BARUKCIC / AFP

وزیر خارجه آمریکا از تصمیم اروپا برای به تعویق انداختن یک نشست اقتصادی با ایران استقبال کرد و گفت جامعه بین‌المللی باید به پاسخگو کردن جمهوری اسلامی بابت اقدامات غیرمنصفانه‌اش ادامه دهد.

مایک پمپئو روز سه‌شنبه در ادامه پیام خود در توییتر نوشت، مردم ایران شایستگی دارند که از رسانه‌های آزاد و متکثر برخوردار باشند، نه آن که با سانسور، بازداشت و اعدام روزنامه‌نگاران روبرو شوند.

فرانسه، آلمان، اتریش و ایتالیا در واکنش به اعدام روح‌الله زم سردبیر کانال تلگرامی آمدنیوز در هفته گذشته، اعلام کردند نمایندگان خود را به همایش سه روزه اقتصادی اروپا و ایران اعزام نخواهند کرد.

به دنبال تصمیم این کشورها، کمیته برگزاری همایش در اطلاعیه‌ای از به تعویق افتادن آن خبر داد، اما به دلیل اصلی آن اشاره‌ای نکرد. این کنفرانس قرار بود ۲۴ تا ۲۶ آذر به صورت مجازی برگزار شود.

مشخص نیست این نشست به چه زمانی موکول شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روح‌الله زم تیر ماه امسال در دادگاه انقلاب به سیزده مورد از جمله «فساد فی‌الارض» متهم و به اعدام محکوم شد. این حکم هجدهم آذر از سوی دیوان عالی کشور تأیید و بامداد شنبه ۲۲ آذر در تهران اجرا شد.

اجرای حکم اعدام او، که در فرانسه به عنوان پناهنده اقامت داشت و خبر بازداشت او در ایران پاییز سال گذشته از سوی اطلاعات سپاه پاسداران اعلام شد، موجی از اتقادهای بین‌المللی را به دنبال داشت.

اتحادیه اروپا اعدام آقای زم را محکوم و بار دیگر مخالفت قاطع خود را در بکارگیری مجازات مرگ تحت هر عنوانی اعلام کرد و از مسئولان جمهوری اسلامی خواست حقوق متهمان را محترم بشمارند.

بیشتر از جهان