کریستین استوارت و دشواری بازی در نقش شخصیت‌های همجنسگرا

استوارت در فیلم «شادترین فصل» در نقش زنی همجنسگرا بازی کرده است

کریستین استوارت و الیسون بری در مراسم نخستین نمایش فیلم «شادترین فصل» (۱۷ نوامبر ۲۰۲۰)- Rachel Murray/Getty Images for Hulu/AFP

کریستین استوارت هم به جمع صداهایی پیوسته که درباره این بحث می‌کنند که آیا تنها بازیگران همجنسگرا باید در نقش شخصیت‌های همجنسگرا بازی کنند. استوارت در حال حاضر فیلم کمدی-رمانتیک «شادترین فصل» را تبلیغ می‌کند. او در این فیلم نقش ابی، زن جوانی را بازی می‌کند که قصد دارد هم‌زمان با تعطیلات کریسمس در منزل خانواده دوست دخترش هارپر، با بازی مکنزی دیویس، از او خواستگاری کند. اما متوجه می‌شود که شریکش هنوز خود را برای والدین محافظه‌کارش افشا نکرده است. 

استوارت در گفت‌وگو با نشریه ورایتی، در پاسخ به سؤالی درباره نظرش در مورد بازی بازیگران دگرجنسگرا در نقش شخصیت‌های همجنسگرا، گفت که به عنوان یک «دختر جوان سفیدپوست و دگرجنسگرا» و «لاغر»، همواره این شانس را داشته است که کارهای زیادی به او پیشنهاد شود؛ از همین رو درباره این سؤال زیاد فکر می‌کند. 

او گفت: «هرگز نمی‌خواهم داستانی را بازگو کنم که واقعا باید از زبان کسی گفته شود که این تجربه را زیسته است. اما از سوی دیگر، با پایبندی به این قانون، دیگر هرگز نمی‌توانم نقش یک فرد دگرجنسگرا را بازی کنم. گمان می‌کنم که این موضوع خاکستری است و نه سیاه و سفید.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

استوارت همچنین افزود بازیگران می‌دانند که تا کجا اجازه پیشروی دارند. او گفت: «یعنی اگر شما داستانی راجع به یک گروه اجتماعی می‌گویید که آن گروه برای شما خوشایند نیست، بنابراین بهتر است ساکت شوید. اما اگر آن گروه برایتان خوشایند و مورد تایید است، شما به یک متحد و بخشی از آن تبدیل می‌شوید. در درجه اول چیزی هست که شما را به آن جا هدایت می‌کند و باعث می‌شود که به شکلی یگانه از چشم‌اندازی برخوردار شوید که ممکن است ارزشش را داشته باشد و یادگرفتن از یکدیگر هیچ مشکلی ندارد.» 

این بازیگر همچنین گفت که هم‌بازی‌اش در فیلم شادترین فصل، همجنسگرا نیست، اما به گفته او «تنها فردی بود که می‌توانستم برای بازی در کنار خودم، در ذهن داشته باشم.» 

او نتیجه گرفت: «من مطلقا دنبال این نیستم که فرصت فرد دیگری را در این کار بگیرم. از چنین موضوعی احساس بسیار بدی به من دست می‌دهد. بنابراین پاسخ این است که در مورد کاری که انجام می‌دهید فکر کنید! و بی‌شعور نباشید.» 

پیش‌تر و در ماه جاری، کالین فرت درباره همین موضوع بحث کرد. او گفت هنوز در مورد این که بازی بازیگران دگرجنسگرا در نقش شخصیت‌های همجنسگرا درست یا غلط است، نظری ندارد. او قرار است در فیلم «سوپرنووا» به‌همراه استنلی توچی، به‌عنوان یک زوج همجنسگرا ایفای نقش کنند. 

او گفت: «درباره این موضوع نظر نهایی ندارم. فکر می‌کنم سؤال هنوز به قوت خود باقی است. این مساله‌ای است که برای من بسیار جدید است و قبل از بازی در فیلم، خیلی به آن فکر کرده‌ام.» 

شادترین فصل، از تاریخ ۲۶ نوامبر برای خرید و اجاره در دسترس علاقه‌مندان است. 

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر