درآمد چشمگیر فایزر و مدرنا از واکسن کرونا در سال ۲۰۲۱

این دو شرکت داروسازی تنها در سال ۲۰۲۱ از محل واکسن کووید-۱۹ حدود ۳۲ میلیارد دلار درآمد خواهند داشت

افزایش اعتبار شرکت‌های تولیدکننده واکسن را باید به سود مالی آنها در سال‌های آینده افزود - JEFF KOWALSKY / AFP

تحلیلگران مالی در وال استریت انتظار دارند که فایزر و مدرنا سود کلانی از فروش واکسن‌های کرونای خود کسب کنند.

بر این اساس، این دو شرکت داروسازی تنها در سال ۲۰۲۱ از محل واکسن کووید-۱۹ حدود ۳۲ میلیارد دلار درآمد خواهند داشت.

اعتباری که عاید این شرکت‌ها می‌شود را هم باید به این منافع اقتصادی افزود. مدرنا شرکت بیوتکنولوژی جدیدی بود که پیش از سال ۲۰۲۰ کمتر کسی درباره‌اش شنیده بود.

فایزر به تنهایی در سال ۲۰۲۱  از این واکسن ۱۹ میلیارد دلار درآمد خواهد داشت. این رقم را باید به درآمد ۹۷۵ میلیون دلاری این شرکت در سال ۲۰۲۰ از محل واکسن کووید-۱۹ افزود.

تحلیلگران مورگان استنلی همچنین پیش‌بینی كردند كه فایزر ۹.۳ میلیارد دلار از فروش واكسن کووید-۱۹ در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ کسب کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش‌بینی درآمد فایزر در سال ۲۰۲۱ از سال گذشته که این شرکت بهترین فروش را داشت فراتر می‌رود. سال گذشته این شرکت از محل فروش واکسن ذات‌الریه ۵.۸ میلیارد دلار درآمد داشت.

در حالی که سهام شرکت فایزر تغییری نکرده، شریک آن، بیوتک، با جهش بزرگی در سهام مواجه بوده است. جایگاه این شرکت در فهرست سهام‎‌های آمریکا حدود ۳۰۰ درصد رشد داشته است. با این شرایط، ارزش این شرکت بیوتکنولوژی آلمانی به حدود ۳۰ میلیارد دلار رسیده‌است.

از سوی دیگر، اخبار مربوط به ساخت واکسن کرونا توسط شرکت مدرنا، ارزش یک شرکت ناشناخته را به ۶۲ میلیارد دلار رسانده و سهام این شرکت با جهش ۷۰۰ درصدی مواجه شده است.

بیشتر از جهان