در آتش‌سوزی باغی در تهران شش نفر جان باختند

علت چگونگی این حادثه هنوز مشخص نیست

باغ آتش گرفته به وسعت حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ متر است که در آن دو بنای اتاقک در مجموع ۴۰ متری وجود داشته است- عکس تزئینی از ایرنا

سخنگوی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران خبر جان باختن شش مرد را در یک باغ شخصی در اتوبان آزادگان تهران تایید کرد. به گفته حاضران در محل این شش نفر با هم آشنا بوده‌اند. 

براساس گزارش آتش‌نشانی شواهد موجود در محل نشان می‌دهد که پیش از رسیدن ماموران آتش‌نشانی، آتش‌سوزی با حرارت و شدت زیادی در حال وقوع بوده است. 

جلال ملکی سخنگوی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در خصوص این حادثه که هنوز جزییات چگونگی رخ داد آن مشخص نیست، گفت: «صبح امروز پنجشنبه یکی از شهروندان در پی تماس با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی تهران اعلام کرد دودی را مشاهده می‌کند. آتش‌نشانان به آدرسی که فرد تماس‌گیرنده اعلام کرده بود، واقع در بزرگراه آزادگان، خیابان صفا اعزام شدند.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش ایسنا به نقل از سازمان آتش‌نشانی منطقه‌ای که در آن حریق اتفاق افتاده بیشتر زمین کشاورزی و باغ است و مشابه باغ مذکور در این محل وجود دارد. این باغ به وسعت حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ متر است که در آن دو بنای اتاقک در مجموع ۴۰ متری وجود داشته است. این اتاق‌ها مثل یک سوییت کوچک دارای سرویس بهداشتی و آشپزخانه بوده‌اند. 

ماموران آتش‌نشانی به محض ورود به باغ با بخشی از یک منزل شعله‌ور روبه‌رو می‌شوند که بر دیوارهای آن آثار سوختگی نشان‌دهنده شدت دود و حرارت بسیار بالا در دقایق اولیه آتش‌سوزی بوده است. 

به گفته ماموران آتش‌نشانی، در حین عملیات اتفاء حریق، آتش‌نشانان با وضعیت کاملا بی‌حال شش نفر مرد مواجه شده بودند که دو نفر سوختگی شدید داشتند و چهار نفر دیگر نیز دچار سوختگی شده بودند که البته سوختگی آن‌ها کمتر از دو نفر دیگر بود. 

افراد حاضر در محل گفته‌اند که هر شش نفر با هم آشنایی و دوستی داشته‌اند. 

به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران، علت این حادثه در دست بررسی است.

بیشتر از جهان