استیون سودربرگ تهیه کننده مراسم اسکار ۲۰۲۱ شد

سودربرگ برای کارگردانی فیلم دلهره‌آور «شیوع» معروف است

استیون سودربرگ کارگردان آمریکایی و ژول اسنر روزنامه نگار آمریکایی- VINCENZO PINTO / AFP

آکادمی علوم و هنرهای سینما استیون سودربرگ، کارگردان فیلم «شیوع» را استخدام کرد تا از تولیدکنندگان مراسم سال آینده اسکار باشد.

سودربرگ برای کارگردانی فیلم دلهره‌آمیز شیوع معروف است که درباره یک بیماری عالم‌گیر است، به علاوه ساخت فیلم‌های معروف دیگری مانند «سکس، دروغ و نوار ویدیویی» و «۱۱ یار اوشن» را نیز در کارنامه‌اش دارد.

به گفته دست‌اندرکاران، این مراسم «مستقیما در پاسخ» به بیماری عالم‌گیر فعلی ویروس کرونا برگزار خواهد شد.

مراسم سال آینده اسکار هم‌اینک نیز به دلیل بیماری عالم‌گیر جاری دو ماه به تعویق افتاده است و اکنون قرار است در اواخر ماه آوریل برگزار شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آکادمی علوم و هنرهای سینما تاکید کرد این مراسم «موقعیتی عالی برای ابداع و ساخت فرصت‌های جدیدی برای مراسم‌های اهدای جوایز است.»

آقای سودربرگ و همکارانش طی بیانیه‌ای اظهار کردند: «به دلیل موقعیت خارق‌العاده‌ای که در آن قرار داریم، فرصت این وجود دارد که روی فیلم‌ها و افرادی تمرکز کنیم که به نحوی جدید ساخته شده‌اند. ما امیدواریم مراسمی را خلق کنیم که احساس همان فیلم‌هایی را منتقل کند که همه ما عاشقشان هستیم.»

هنوز مشخص نیست که این مراسم دقیقا به چه شکلی برگزار خواهد شد چرا که آینده محدودیت‌های فاصله‌گیری در اجتماع معلوم نیست.

صنعت فیلم به خاطر تاثیرات بیماری عالم‌گیر جاری آسیب فراوانی دیده است و اکران اکثر فیلم‌های بزرگ ۲۰۲۰ به سال آینده موکول شده است.

فیلم ژانر علمی تخیلی «انگاشته» به کارگردانی کریستوفر نولان، بزرگ‌ترین فیلم سینمایی منتشر شده از زمان شروع اولین قرنطینه بود اما عملکرد آن در گیشه به نظر اکثر کارشناسان ناامیدکننده بود.

هفته گذشته، شرکت برادران وارنر اعلام کرد مجموعه فیلم‌هایی که قرار است در سال ۲۰۲۱ پخش کند به طور هم‌زمان در سرویس پخش فیلم «اچ‌بی‌او مکس» هم ارائه خواهد کرد، اقدامی که مورد انتقاد سایر اعضای صنعت فیلم‌سازی از جمله آقای نولان قرار گرفته است.

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر