کاتلین اوهاشی از ناسزاهایی اینترنتی علیه خودش انتقاد کرد

ژیمناست آمریکایی می‌گوید شماری طوری برخورد می‌کنند که گویی زنان نباید وجود داشته باشند

AFP

کاتلین اوهاشی، ژیمناست، در سخنرانی صمیمانه‌ای در مراسم اهدای جوایز سالانه ESPYS  «تعالی در اجرای عملیات ورزشی» در باره تاثیر منفی مسخره کردن بدن دیگران، دلش را خالی کرد.

روز چهارشنبه، ۱۰ ژوئیه، بیست و هفتمین مراسم سالانه اهدای جوایز «ESPY» در سالن تئاتر مایکروسافت در لس‌انجلس، کالیفرنیا، برگزار شد که در آن بر «تعالی در اجرای عملیات ورزشی» در آمریکا ارج گذاشته شد.

در جریان مراسم امسال، اوهاشی جوایز« بهترین بازی» و« بهترین لحظه ورزشی» را بابت حرکت‌های ژیمناستیک کف سالن که در رقابت‌های ژیمناستیک کالج در ژانویه، موفق به کسب امتیاز «۱۰ کامل» شده بود، دریافت داشت

این ژیمناست ۲۲ ساله، ضمن قبول جایزه « بهترین بازی»، در سخنرانی هیجان‌انگیزی توضیح داد که همراه با شهرت فراگیر، سیلی هم از توهین‌ها و ناسزاهای اینترنتی علیه او به راه افتاد که بیشتر متوجه ظاهر او بود.‌

ژیمناست دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در لس آنجلس، UCLA، خطاب به جمعیت گفت:«از اینترنت که تمام این رویدادها را موجب شد، سپاسگزاریم. اما همراه با آن، مهم است از حملات سایبری هم آگاه باشیم، یعنی نیاز به احترامی ‌که متاسفانه مردم فاقد آن هستند.»

اوهاشی توضیح داد که لباسی که او برای حرکات ژیمناستیک در جریان رقابت‌ها پوشیده بود، موجب شد کاربران اینترنت آن را به دستاویزی برای قضاوت درباره بدن او بدل کنند.

برنده «اسپی» اظهار داشت: «از واژه‌هایی مانند زیاد بدن‌نما، زیاد چاق، حالم به هم می‌خورد. ابزاری ساختن بدن‌هامان تهوع آور است.»

اوهاشی، در توضیح این که چگونه مردم اغلب ویژگی‌های ورزش‌های زنان را علیه یکدیگر به کار می‌برند، ادامه داد:«طوری برخورد می‌کنند که گویی آنها (زنان) نباید وجود داشته باشند.»

این ژیمناست در پایان سخنانش گفت: «خدا را شکر که ما در کشوری زندگی می‌کنیم که در آن زنان می‌توانند رقابت کنند، بنابراین به شما اطمینان می‌دهم که حرف‌هاتان هرگز موجب شکست ما نخواهد شد.»

از هنگام کسب شهرت بین‌المللی، این نخستین بار نیست که اوهاشی درباره حرف‌هایی که در انتقاد از بدن و ظاهر او بیان می‌شود، سخن گفته است.

در ماه می، او به بی بی سی گفت که چگونه مربی قبلی او از چاق شدنش پیش از بازگشت به تمرین عصبانی شده بود.

اوهاشی گفت:«مربی از این که من اضافه وزن پیدا کرده‌ بودم برآشفته شد.»

در اوت ۲۰۱۸، قهرمان  ژیمناستیک به روزنامه Player’s Tribune گفت، با «پرنده‌ای که نمی‌تواند پرواز کند» مقایسه می‌شود.

چندین نفر اوهاشی را بابت سخنرانی پرتوانش ستوده‌اند.

یک نفر توییت زد: «کاتلین اوهاشی برنده سخنرانی شب شد.»

دیگری نوشت: «درود به کاتلین اوهاشی که از فرصتش برای ایراد یک سخنرانی عالی و تاثیرگذار استفاده کرد.»

© The Independent

بیشتر از زندگی