دیدار وزیر خارجه سوریه با ظریف، «پایبندی به روند آستانه»

فیصل مقداد پیام تسلیت بشار اسد را به مناسبت ترور محسن فخری‌زاده به ایران ابلاغ کرد

ظریف و مقداد در تهران - عکس از خبرگزاری مهر

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران امروز در تهران با فیصل مقداد همتای سوری خود دیدار کرد.

به گزارش ایرنا، آقای ظریف  «با ابراز خرسندی از ادامه روند سیاسی در سوریه، حمایت جمهوری اسلامی ایران از روند آستانه را مورد تاکید قرار داد و برگزاری اجلاس اخیر آوارگان را مثبت ارزیابی کرد.» 

روند آستانه، اشاره به مذاکرات سه جانبه روسیه، ترکیه و ایران در باره بحران و جنگ داخلی سوریه است که در آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شد.

شانزدهم آبان، سخنگوی وزارت خارجه روسیه از تلاش تهران، مسکو و آنکارا برای برگزاری نشست روند آستانه بر سر موضوع سوریه خبر داد. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه  اعلام کرد که ایران، روسیه و ترکیه در حال کار بر روی برگزاری روند آستانه در خصوص مسئله سوریه هستند. وی اعلام کرد که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا تاریخ برگزاری پانزدهمین نشست بین‌المللی بر سر سوریه باید به تعویق می‌افتاد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در آخرین نشست مجازی روسای جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و جمهوری ترکیه در این چارچوب، تیرماه امسال سه طرف شرکت کننده در بیانیه ای چهارده بندی، با تاکید بر اینکه بر اینکه منازعه سوریه هیچ راه‌حل نظامی ندارد و تنها از طریق روند سیاسی سوری ـ سوری با تسهیل­ سازمان ملل مطابق  قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل قابل حل و فصل خواهد بود، «عزم خود را برای مقابله با دستور کارهای جدایی طلبانه با هدف تضعیف حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و نیز تهدید امنیت ملی کشورهای همسایه» ابراز کردند.

به گزارش ایرنا، در دیدار فیصل مقداد با جواد ظریف،  وزیر امو خارجه سوریه  در این دیدار پیام تسلیت بشار اسد را به مناسبت ترور محسن فخری‌زاده به ایران ابلاغ کرد.

فیصل مقداد با  قدردانی از «حمایت‌های مستمر جمهوری اسلامی ایران از سوریه در مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی، به اقدامات ناهنجار آمریکا در منطقه که به افزایش تنش‌ها منجر شده است، اشاره  کرد».

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه سوریه بامداد دوشنبه در سفری دو روزه وارد تهران شد. وی علاوه بر دیدار با ظریف، با رئیس‌جمهوری، دبیر شورای عالی امنیت ملی و دیگر مقامات عالی‌رتبه ایران نیز دیدار خواهد کرد. 

بیشتر از جهان