امارات ممکن است استفاده از واتس اپ برای گفتگوی صوتی تصویری را آزاد کند

«هنوز مقرراتی هست که واتس‌اپ باید رعایت کند و این شرکت مشغول کار بر روی آن است»

هنوز نتیجه نهایی مذاکرات در رابطه با دسترسی شهروندان اماراتی به واتس‌اپ اعلام نشده است - GIUSEPPE CACACE / AFP

به گزارش تارنمای العربیه، رئیس امنیت فضای مجازی دولت امارات متحده عربی، محمد الکویتی، گفت مذاکرات برای رفع ممنوعیت برخی از خدمات صوتی اینترنتی از جمله واتس‌اپ و فیس‌تایم در جریان است.

او گفت که برنامک‌هایی از قبیل مایکروسافت تیمز، زوم، و اسکایپ فور بیزنس هم‌اکنون مشغول کارند و امکان دورکاری و دورآموزی را فراهم می‌آورند، اما واتس‌اپ و فیس‌تایم هنوز برای تماس‌های صوتی و تصویری بسته‌اند. در نتیجه، شهروندان امارات معمولا مجبورند از خدمات پولی یکی از شرکت‌های ارتباطاتی دولتی استفاده کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای الکویتی همچنین گفت که امارات متحده عربی امسال «دست‌کم بیست و پنج درصد بیشتر» مورد حمله‌های مجازی قرار گرفته، زیرا همه‌گیری ویروس کرونا سازمان‌های سراسر جهان را به فعالیت مجازی ترغیب کرده و در نتیجه، هکرها و دیگر اخلال‌گران از وابستگی بیشتر سازمان‌ها به شبکه‌های دیجیتال بهره برده‌اند.

او همچنین گفت که امارات متحده عربی پس از برقراری روابط رسمی با اسرائیل در ماه اوت، هدف «حملات سنگین فعالان» قرار گرفت.

او روز یکشنبه در حاشیه سمیناری در نشست و نمایشگه امنیت اطلاعات خلیج افزود: «با همکاری خود واتس‌اپ، این برنامک مدت مشخصی باز شد و چند آزمایش روی آن انجام شد. هنوز مقرراتی هست که واتس‌اپ باید رعایت کند و این شرکت مشغول کار بر روی آن است.»

بیشتر از جهان