واکسن کرونا تا تابستان در دسترس همه آمریکایی‌ها قرار می‌گیرد

دومین شرکت دارویی برای تولید واکسن کرونا، تقاضای مجوز تولید کرده است

پژوهش‌های بالینی نشان می‌دهند هر دو واکسن‌ شرکت های مدرنا و فایزر، حدود ۹۴ درصد اثربخشی دارند - ANDREW CABALLERO-REYNOLDS / AFP

مدیر تامین، تولید و توزیع کارگروه کاخ سفید برای مقابله با ویروس کرونا، می‌گوید همه آمریکایی‌ها تا شش ماه دیگر با تزریق واکسن، در برابر این ویروس ایمن خواهند شد.

ژنرال پل استروسکی، روز دوشنبه گفت هر آمریکایی که بخواهد می‌تواند از واکسن استفاده کند.

او به یاسمن وثوقیان، خبرنگار شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت: «تمام جمعیت آمریکا، تا آن زمان می‌توانند به واکسن دسترسی داشته باشند. ما پیش از آن زمان، سیصد میلیون واحد تزریقی واکسن، در اختیار خواهیم داشت.»

این در حالی است که شرکت مدرنا پس از فایزر، دومین شرکت دارویی است که روز دوشنبه از سازمان غذا و داروی آمریکا (اف‌دی‌ای) درخواست مجوز واکسن کرونا کرده است.

پژوهش‌های بالینی نشان می‌دهند هر دوی این واکسن‌ها حدود ۹۴ درصد اثربخشی دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مونسف اسلاویی، مشاور ارشد علمی کارگروه کاخ سفید، هفته پیش به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت ۲۴ ساعت پس از تایید واکسن، افراد می‌توانند آن را تزریق کنند.

او یکشنبه پیش گفت: «برنامه ما این است که تا ۲۴ ساعت پس از تایید [اف‌دی‌ای] واکسن را به مراکز واکسیناسیون برسانیم، یعنی یک یا دو روز پس از تایید.»

او افزود: «امیدواریم اولین افراد در سراسر آمریکا و ایالت‌ها»، در روزهای یازدهم و دوازدهم دسامبر، پس از جلسه اف‌دی‌ای، برای بررسی درخواست فایزر در روز دهم دسامبر، با تزریق واکسن، در برابر ویروس ایمن شوند.

کمیته مشورتی واکسن‌ها و فراورده‌های مرتبط بیولوژیکی اف‌دی‌ای هم، روز هفدهم دسامبر، برای بررسی درخواست مدرنا تشکیل جلسه خواهد داد.

آقای اسلاویی افزود با توجه به برنامه «عملیات سرعت فضایی»، کاخ سفید برای ایمن‌سازی حدود بیست میلیون آمریکایی در ماه دسامبر و سی میلیون نفر در هر ماه پس از آن، آماده خواهد بود. در صورتی که هفتاد درصد جمعیت واکسینه شوند «مصونیت گروهی اتفاق خواهد افتاد.»

مشاور ارشد علمی کارگروه اضافه کرد: «این احتمالا حوالی ماه می اتفاق می‌افتد. امیدواریم با گذشت زمان، عده بیشتری پذیرای واکسن باشند. این برای کمک به ما ضروری است.»

«بیشتر افراد باید واکسینه شوند تا بتوانیم به زندگی عادی برگردیم.»

«عملیات سرعت کیهانی» که برنامه‌ای مشترک میان بخش دولتی و خصوصی است و دولت آمریکا آن را برای تکمیل و توزیع واکسن کرونا آغاز کرده، از ماه می امسال مشغول به کار بوده است.

© The Independent

بیشتر از جهان