مهدی محمودیان، فعال سیاسی بازداشت شد

محمودیان با شکایت سپاه پاسداران به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار و به دلیل ‌عدم معرفی کفیل بازداشت شده است

مهدی محمودیان، روزنامه‌نگار اصلاح طلب- عکس از پایگاه خبری و تحلیلی انصاف

مهدی محمودیان فعال سیاسی و مدنی و از اعضای حزب اتحاد با شکایت سپاه پاسداران بازداشت و روانه زندان شد. 

وکیل آقای محمودیان گفت این روزنامه‌نگار که از چهره‌های فعال حقوق بشر در ایران است با شکایت سپاه پاسداران به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده و به دلیل ‌عدم معرفی کفیل بازداشت شده است. 

مهدی محمودیان روز گذشته در توییتی نوشته بود: «با شکایت معاونت حقوقی و پارلمانی سپاه در دادسرای فرهنگ ورسانه حضور پیدا می‌کنم.» و اضافه کرده بود: «اتفاقا اصلی‌ترین مطلع پرونده شکایت سپاه از خبرگزاری جمهوری اسلامی و خبرنگاران آن بابت انتشار مصاحبه فرمانده ارتش درجلسه حضور دارد و احتمالا شخصا شهادت خواهد داد.» 

آقای محمودیان پیش‌تر و در تابستان امسال در توییتی خبر داده بود: «با شکایت سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات برای پنج نفر از مدیران و خبرنگاران خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی به دلیل انتشار یک مصاحبه با نفر دوم ارتش جمهوری اسلامی، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری پرونده تشکیل شده و وسایل ارتباطی برخی از آن‌ها توقیف شده است.» 

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خرداد ماه امسال گفت‌وگویی تصویری با حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش ایران، منتشر کرد. انتقاداتی که آقای سیاری علیه سپاه در این مصاحبه مطرح کرده بود موجب برخورد سپاه با مصاحبه‌کنندگان و خبرگزاری ایرنا شد. این مصاحبه بلافاصله از روی تارنمای ایرنا حذف شد و مهدی محمودیان به جرم نشر اکاذیب از سوی سپاه پاسداران مورد پیگرد قانونی قرار گرفت. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این فعال سیاسی و روزنامه‌نگار که برای چندمین بار بازداشت می‌شود، پیش‌تر و در ۱۹ آذرماه ۹۸، در پی حضور در دادسرای فرهنگ و رسانه بازداشت شده بود و یک ماه بعد در ۹ دی ماه با تودیع قرار کفالت آزاد شد. 

او مهرماه امسال نیز احضار و بازداشت شد که دلیل آن اتهاماتی در ارتباط با امضای «بیانیه ۷۷ نفر در خصوص سرکوب اعتراض‌های آبان ۹۸» و اعلام فراخوان «روشن کردن شمع به یاد قربانیان انهدام هواپیمای اوکراینی به دست موشک‌های سپاه» بود که به پنج سال زندان محکوم شد. 

آقای محمودیان پیش‌تر هم در شهریورماه سال ۸۸ بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب به تحمل پنج سال حبس قطعی و محرومیت از روزنامه‌نگاری محکوم شده بود. دلیل بازداشت وی اطلاع‌رسانی در خصوص دفن دسته‌جمعی تعدادی از کشته‌شدگان حوادث بعد از انتخابات سال ۸۸ و همچنین وقایع بازداشتگاه کهریزک بود. او در در شهریورماه ۹۳ با پایان دوران محکومیت خود از زندان آزاد شده بود.