تهدید به مرگ فوتبالیست منتقد مارادونا

«من حتی تهدیدهای مرگ دریافت کردم که پاهایت را خواهیم شکست»

 مارادونا مهارت‌هایی بی‌نظیر و ویژگی‌هایی منحصر به فرد داشت- ALEJANDRO PAGNI / AFP

فوتبالیستی از لیگ فوتبال زنان اسپانیا می‌گوید بعد از آن که هنگام سکوت یک دقیقه‌ای برای بزرگداشت دیه‌گو مارادونا، به نشانه اعتراض به سمبل فوتبال آرژانتین در جام جهانی، روی زمین نشست، تهدیدهای مرگ دریافت کرد. 

پائولا داپینا، از باشگاه دست سومی ویاجس اینترریاس اف‌اف، پیش از بازی دوستانه مقابل دپورتیوو لاکرونا، وقتی هر دو تیم برای بزرگداشت این هافبک فقید سکوت اختیار کردند، پشت خود را به دوربین کرد و روی زمین نشست. 

مارادونا در ۶۰ سالگی در اثر حمله قلبی در ۲۵ نوامبر، روز بین‌المللی محو خشونت علیه زنان، درگذشت. 

خانم داپینا به نشریه ای‌اس، رسانه خبری اسپانیایی، گفت: «به محض این که فهمیدیم قرار است مراسمی برای بزرگداشت یاد و خاطره او انجام شود، تصمیم گرفتم از یک دقیقه سکوت برای یک متجاوز و سوءاستفاده‌چی خودداری کنم.» 

این معلم ۲۴ساله گفت اقدامی «دورویانه» خواهد بود اگر او گذشته مارادونا را نادیده بگیرد و برای یادبود او یک دقیقه سکوت کند، وقتی چنین بزرگداشتی برای قربانیان خشونت علیه زنان انجام نشده است. 

گرچه تیم‌های فوتبال روز ملی محو خشونت علیه زنان را نیز گرامی داشتند، اما آن را به همین شیوه یک دقیقه سکوت که برای مارادونا اتفاق افتاد، انجام ندادند. 

خانم داپینا گفت: «مرگ مارادونا کاملا این روز را تحت تاثیر خود قرار داد. ما از تاکید و صحبت درباره مرگ زنانی که به این دلیل جان خود را از دست داده‌اند به صحبت درباره مارادونا رسیدیم که چه بت بزرگی برای همه بود.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او افزود: «برای من، از نقطه نظر فوتبال، مارادونا مهارت‌هایی بی‌نظیر و ویژگی‌هایی منحصر به فرد داشت. اما به عنوان یک انسان، جنبه‌های منفی متعددی داشت.» 

مارادونا در سال ۲۰۱۴، و بعد از آن که ویدیویی پخش شد که ظاهرا او را در حال کتک زدن همسرش، اولیویا، نشان می‌داد، اتهامات خشونت خانگی را رد کرد . 

او در سال ۲۰۱۴ گفت: «من تلفن را برداشتم ولی به خدا قسم می‌خورم هرگز دستم را روی زنی بلند نکرده‌ام. این حادثه به سرعت تمام شد، من فقط تلفن را پرتاب کردم و هیچ اتفاق دیگری نیفتاد.» 

خانم داپینا گفت برایش غیرمنتظره بود که او تنها زن فوتبالیستی است که از گرامی داشتن مارادونا خودداری کرده است و همچنین آزاری که از آن زمان دریافت کرد نیز برایش غیرمنتظره است. 

او گفت: «فقط من نبوده‌ام که در رسانه‌های اجتماعی مورد آزار و اذیت قرار گرفت بلکه این آزار به هم‌تیمی‌های من هم سرایت یافته است. ما حتی تهدیدهای مرگ دریافت کردیم و پیام‌هایی گرفته‌ایم نظیر این که: خانه‌ات را پیدا خواهم کرد، آن جا خواهم آمد و پاهایت را خواهم شکست.»

© The Independent

بیشتر از ورزش