پخت و پز در توالت هواپیما، در اعتراض به قطع خوراک گرم در پروازها

ویدیوی ساختگی را یک بازیگر شوخ طبع نیویورکی در اینترنت منتشر کرد

خطوط هوایی ساوت‌وست اصالت ویدیو را رد کرد - REUTERS/Loren Elliott/File Photo

یک مسافر خطوط هوایی ساوت‌وست، ویدیویی از خود را در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرد که او را در حال پختن استیک در توالت هواپیما به نمایش می‌گذارد. 

مارکوس مونرو، بازیگر نیویورکی که به دلیل ویدیوهای شوخ‌طبعانه‌اش در اینترنت نیز مشهور است، ویدیویی را از هنرنمایی خود در تیک‌تاک منتشر کرده است. 

قبل از آن که مونرو در ویدیو ظاهر شود، متنی ظاهر می‌شود که می‌گوید: «دیگر در هواپیما غذای گرم سِرو نمی‌کنند، به همین دلیل راه حل خودم را ابداع کردم»، او سپس در حال روشن کردن شعله یک کپسول در توالت هواپیما دیده می‌شود که رویش یک صفحه آلومینیومی آشپزی قرار دارد. 

او قطعه‌ای گوشت را بر صفحه قرار می‌دهد، رویش شراب سفید می‌ریزد و حتی آن را با سس و اسفناج تازه‌ای که از یک کیسه دربسته خارج کرده، تزیین می‌کند. 

در ویدیو نشان داده می‌شود که او خوراک را در بشقاب قرار داده و به صندلی‌اش بازمی‌گردد. 

به گزارش «سیمپل فلایینگ»، خطوط هوایی ساوت‌وست اصالت ویدیو را رد کرده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنا به گزارش‌ها مونرو گفت که ویدیوی فکاهی، غیرواقعی بوده است و آن را از حساب خود در تیک‌تاک حذف کرد. 

اما این اقدام مانع از آن نشد که کاربران شبکه‌های اجتماعی درباره اشتراک‌گذاری چنین ویدیوهایی ابراز نگرانی نکنند. 

یک کاربر نوشت:‌ «مشکل این ویدیو این است که مردم فکر می‌کنند واقعی است… و از آن جا که در رسانه‌ها قرار گرفته است، ممکن است آن را تکرار کنند. از همین رو این ویدیو، حتی اگر ثابت شود که جعلی است، باید حذف شود.»

یک کاربر دیگر نوشت:‌ «مردم فکر می کنند که شوخی کردن و دست انداختن مشکلی ندارد و یک فرد عادی به آن ارزشی نمی‌دهد. اما مشکل این جاست که اینترنت مختص آدم‌های عادی نیست و کسانی که فکر نمی‌کنند، ممکن است این کار را تکرار کنند و آن را به عنوان یک چالش برای خود تلقی می‌کنند.» 

این اولین بار نیست که مسافران به دلیل تلاش برای گرفتن فیلم در هواپیما، مورد مواخذه قرار گرفته‌اند. 

در ماه اکتبر، دو زن از یک پرواز خطوط هوایی امریکن اخراج شدند زیرا یکی از آنان تلاش می‌کرد در قسمت جاپایی صندلی دوستش واقع در بخش بیزینس هواپیما، پنهان شود. 

نقشه او این بود که او در تمامی طول پرواز در آن جا بماند، زیرا به نظر این دو نفر این کار باعث می‌شد که «تماشاگران کانال یوتیوبشان چند برابر شود». 

یک سخنگوی خطوط هوایی امریکن به ایندیپندنت گفت:‌ «پرواز شماره ۲۲۰۵ خطوط هوایی امریکن از فرودگاه بین‌المللی فورت ورت در دالاس، به فرودگاه بین‌المللی میامی، قبل از برخاستن در تاریخ ۳۰ اکتبر، به علت مساله‌ای در ارتباط با دو مسافر، به یکی از درهای فرودگاه دالاس بازگشت.» 

او گفت:‌ «دو مسافر همسفر، حاضر نبودند که از مقررات مربوط به قرار گرفتن در صندلی‌ها پیروی کنند. مجریان قانون دم در هواپیما حاضر شدند و دو مسافر از هواپیما خارج شدند و کمی بعد هواپیما پرواز کرد.»

© The Independent

بیشتر از زندگی