مجلس افغانستان از میان هشت وزیر پیشنهادی، به شش نفر رای اعتماد داد

حسینه صافی و طاهر زهیرنتوانستند برای وزارت‌خانه‌های امور زنان و اطلاعات فرهنگ رای اعتماد مجلس نمایندگان افغانستان را به دست آورند

پارلمان افغانستان- طلوع‌نیوز

مجلس نمایندگان افغانستان امروز صلاحیت هشت وزیر پیشنهادی حکومت افغانستان را بررسی کرد و به دو وزیر پیشنهادی دولت رای نداد. 

حد نصاب لازم برای رأی‌گیری ۲۴۴ رای بود و آرأ مورد نیاز ۱۲۳ٰ رأی اعتماد به وزیران پیشنهادی بود. از میان هشت نامزد وزارت، شش تن آنان از مجلس نمایندگان رای اعتماد به دست آوردند. 

حسینه صافی، نامزد وزیر پیشنهادی برای وزارت امور زنان با کسب ۱۱۴ رأی و طاهر زهیر، نامزد وزیر پیشنهادی برای وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان با کسب ۷۸ رای، دو نامزدی بودند که نتوانستند رای اعتماد مجلس نمایندگان را بدست آورند. 

نجیب‌الله یمین با اخذ ۱۴۹ رأی به عنوان وزیر فواید عامه، محمود کرزی با دریافت ۱۵۴ رای به‌عنوان وزیر وزارت شهرسازی و مسکن، قدرت‌الله ذکی با گرفتن ۱۶۵ رأی به‌عنوان وزیر حمل‌ونقل، نور رحمان اخلاقی با ۱۷۶رأی به عنوان وزیر مهاجرین و عودت‌کنندگان، انورالحق احدی با گرفتن ۱۸۹ رأی  به‌عنوان وزیر زراعت و مالداری و هارون چخانسوری با ۱۵۴ رأی به‌عنوان وزیر وزارت معادن و نفت از سوی مجلس نمایند‌گان أفغانستان تایید شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دراین جلسه ضیا سراج نیز با اخذ ۲۲۰ رأی اعتماد به عنوان رئیس کل ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان تایید شد. 

روند رای‌گیری وزیران پیشنهادی بعد از یک هفته تاخیر در پی اتهام به اعضای مجلس نمایندگان به فساد اداری از سوی امرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری، آغاز شد. 

دولت افغانستان در چند روز گذشته کوشید که اختلافاتش را با قوه مقننه حل کند و روند اخذ رای اعتماد به وزیران پیشنهادی را از سر گیرد.