خامنه‌ای: عاملان و آمران ترور را مجازات کنید

رهبر جمهوری اسلامی می‌گوید فعالیت فخری‌زاده را افراد دیگری ادامه خواهند داد

اغلب مقام‌های جمهوری اسلامی به جز علی خامنه‌ای، انگشت اتهام را به سمت اسرائیل نشانه رفته‌اند-khamenei.ir

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی با انتشار پیامی از مسئولان کشور خواست تا عاملان و آمران ترور محسن فخری‌زاده را مجازات کنند.

رهبر جمهوری اسلامی برخلاف حسن روحانی و دیگر مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی در واکنش به این ترور به اسرائیل اشاره‌ای نکرد و تنها به وعده مجازات عاملان اکتفا کرد.

این در حالی است که علی خامنه‌ای در پیامی که در دی‌ماه سال ۹۰ و پس از ترور مصطفی احمدی روشن منتشر کرد به صراحت گفت که او اطمینان دارد که این ترور «با طراحی یا همراهی سرویسهای سیا و موساد» انجام شده است.

او در پیام خود همچنین از «دست‌اندرکاران» خواست تا « تلاش علمی و فنی» آقای فخری‌زاده را «در همه‌ی بخش‌هایی که وی بدانها اشتغال داشت» ادامه دهند.

مقام‌های اسرائیل و نخست‌وزیر این کشور، دو سال پیش آقای فخری‌زاده را مهره کلیدی در برنامه هسته‌ای نظامی ایران و تلاش‌ها برای تولید بمب اتمی خوانده بودند.

محسن فخری‌زاده، یکی از افراد کلیدی برنامه هسته‌ای و موشکی ایران، روز گذشته در ورودی شهر آبسرد دماوند ترور شد.

روزنامه نیویورک‌تایمز، ساعتی پس از ترور از قول سه منبع اطلاعاتی خود نوشت که اسرائیل در پشت پرده اجرای این عملیات ترور بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقام‌های اسرائیل درباره این ترور موضعی نگرفته‌اند و مسئولیت آن را هم نپذیرفته‌اند.

با این حال اغلب مقام‌های جمهوری اسلامی به جز علی خامنه‌ای، انگشت اتهام را به سمت اسرائیل نشانه رفته‌اند.

حسن روحانی نیز صبح امروز ضمن اینکه وعده داد انتقام این ترور را از اسرائیل خواهند گرفت گفت که جمهوری اسلامی در دام اسرائیل نخواهد افتاد: «ملت ایران هوشمندتر و حکیم‌تر از آنند که در دام توطئه صهیونیست‌ها بیفتند. آنها در فکر ایجاد یک آشوب و بلوا هستند. بدانند ما دست آنها را از پیش خوانده‌ایم و آنها موفق نخواهند شد به اهداف خبیثانه خودشان دست پیدا کنند.»

بیشتر از