دیدبان حقوق بشر سوریه از مرگ دست‌کم ۱۹ شبه‌نظامی طرفدار ایران در سوریه خبر داد

«این شبه نظامیان در جریان حملات هوایی که احتمالا از سوی ارتش اسرائیل انجام شده، کشته شدند»

تصویری از بلندی‌های جولان در مرز اسراییل و سوریه- JALAA MAREY / AFP

دیدبان حقوق بشر سوریه روز پنجشنبه اعلام کرد دست کم ۱۹ تن از نیروهای شبه‌نظامی طرفدار ایران در سوریه در جریان حملات هوایی، که احتمالا از سوی ارتش اسرائیل انجام شده است، کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، حملات بامداد پنجشنبه انجام شد و مواضع شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در حومه بوکمال در استان دیرالروز هدف قرار گرفت و بیشتر کشته شده‌ها نیز از نیروهای پاکستانی هستند.

رسانه‌های دولتی سوریه هنوز گزارشی از این حملات نداده‌اند و اسرائیل نیز به ندرت در اینگونه موارد اظهارنظر می‌کند.

با این حال گروه ناظر بر جنگ سوریه، نیروهای ارتش اسرائیل را پشت دست کم دو مورد حمله هوایی علیه مواضع نیروهای مورد حمایت جمهوری اسلامی در سوریه از شنبه گذشته به این طرف می‌داند.

شبکه خبری العربیه می‌گوید مواضع شبه نظامیان طرفدار ایران در آن منطقه روز یکشنبه نیز هدف حملات هوایی قرار گرفت، که در جریان آن ۱۴ نیروی شبه‌نظامی با ملیت‌های افغان و عراقی کشته شدند.

این شبکه خبری همچنین روز پنجشنبه گزارش داد که جنگنده‌های اسرائیلی شب گذشته یک خودروی «حامل پول‌هایی که ایران برای حزب‌الله لبنان ارسال کرده بود» را در سوریه هدف قرار دادند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقام‌های سوریه و اسرائیل حمله هوایی به خودروی «حامل پول» را تایید یا تکذیب نکرده‌اند، اما در گذشته گزارش‌های متعددی از انتقال بسته‌های پول نقد از سوی جمهوری اسلامی برای حزب‌الله منتشر شده بود.

تهران هنوز به این خبر واکنش نشان نداده است.

در عین حال، در روزهای گذشته ارتش سوریه و دیدبان حقوق بشر سوریه از حمله‌های هوایی علیه منافع نیروهای حامی بشار اسد و وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  در جنوب دمشق خبر داده بودند.

اسرائیل بارها هشدار داده است که حضور نظامی جمهوری اسلامی را در نزدیکی مرزهایش تحمل نخواهد کرد و در مواردی نیز از حمله به مواضع نظامیان ایرانی یا نیروهای وابسته به آنها خبر داده است.

ارتش اسرائیل اخیرا اذعان کرد که برخی اهداف نظامی متعلق به نیروی قدس و ارتش سوریه را در پاسخ به کار گذاشتن مواد منفجره‌ای که در مرزهای شمال اسرائیل با سوریه پیدا شده، بمباران کرده است.

بیشتر از