اگر واکسن کرونا نزده‌اید، با این شرکت هوایی پرواز نکنید

کانتاس تنها خط هوایی نیست که این تمهیدات را در مورد مسافران بررسی می‌‌کند

پروازهای بین‌المللی به مقصد استرالیا و از مبدا این کشور، می‌توانند به تا پایان سال آینده، به ظرفیت خود در شرایط قبل از همه‌گیری کرونا بازگردند. Gregg Porteous/Destination NSW/Handout via REUTERS 

مدیرعامل کانتاس گفت که این  شرکت هواپیمایی از مسافران بین‌المللی می‌خواهد تا قبل از پرواز واکسن ویروس کرونا بزنند. 

الن جویس، مدیر این شرکت هواپیمایی که با پرچم استرالیا کار می‌کند، گفت که پیش‌بینی می‌کند این مقررات به پیش‌نیاز سفرهای آینده بدل شود.  

او به برنامه استرالیایی «موضوع روز» گفت: «ما تغییر قوانین و شرایط خود را بررسی می‌کنیم و در این مسیر برای مسافران بین‌المللی، از مردم می‌خواهیم تا قبل از سوار شدن به هواپیما، واکسن بزنند.»  

او گفت: «در مورد نیاز به واکسیناسیون در پروازهای داخلی، باید وضعیت کووید-۱۹ و وضع بازار را در نظر بگیریم، اما بدون شک برای مسافران خارجی که از بیرون استرالیا می‌آیند و کسانی که کشور را ترک می‌کنند، به نظر ما واکسن یک امر ضروری است.»  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای جویس افزود که کانتاس تنها خط هوایی نیست که این تمهیدات را در مورد مسافران بررسی می‌کند.  

او گفت: «نظر من و نتیجه گفت‌وگوهایم با همکاران در خطوط هوایی دیگر در سرتاسر جهان، نشان می‌دهد که این یک مساله مشترک است.» 

اگر موفقیت و تاثیر واکسن‌هایی که اکنون اعلام شده‌اند ثابت شود، آقای جویس پیش‌بینی می‌کند که پروازهای بین‌المللی به مقصد استرالیا و از مبدا این کشور، می‌توانند به تا پایان سال آینده، به ظرفیت خود در شرایط قبل از همه‌گیری کرونا بازگردند. 

دولت استرالیا قبلا اعلام کرده بود که سفرهای بین‌المللی تنها به شرطی از سر گرفته می‌شوند که واکسن ویروس کرونا در دسترس قرار گیرد و پیش‌بینی کرد که این امر تا قبل از پایان سال ۲۰۲۱ بعید به نظر می‌رسد.  

به گزارش تارنمای «نیوز دات کام دا ای‌یو»، جاش فرایدنبرگ، خزانه‌دار هواپیمایی کانتاس، تصمیم این شرکت را به صبر تا پس از تحویل بودجه فدرال و وقتی که واکسن در دسترس قرار گیرد، تایید کرد.  

او گفت: «سفرهای بین‌المللی، از جمله سفرهای گردشگران و دانشجویان، کماکان پیش‌بینی می‌شود که تا اواخر سال آینده عمدتا تعطیل باشند و بعد به تدریج و با گذر زمان عادی شوند و واکسن که تا حدود اواخر سال  ۲۰۲۱ در دسترس باشد، یکی از پیش‌بینی‌های بودجه است.» 

او گفت: «ما تمامی گام‌های لازم را برداشته‌ایم تا بهترین فرصت ممکن را برای دریافت واکسن به استرالیا بدهیم.»  

هم‌زمان، سفرهای داخلی به تدریج در سرتاسر کشور در حال ازسرگیری دوباره است.  

© The Independent

بیشتر از جهان