یک کشته و شش زخمی، حاصل تیراندازی در جشن شانزده سالگی در نیویورک

شهر نیویورک اخیرا شاهد افزایش شدید آمار تیراندازی‌ بوده است

به گفته آسوشیتدپرس بعد از وقوع اولین تیراندازی، پلیس بلافاصله در محل حاضر شد و جماعت پرتعداد حاضر در این مهمانی را متفرق کرد - ( عکس آٰرشیویست) -  REUTERS/Andrew Kelly

بعد از تیراندازی در یک مهمانی جشن ۱۶ سالگی  که منجر به کشته شدن یک تن و مجروح شدن شش تن دیگر شد، پلیس نیویورک به دنبال چند متهم این جنایت می‌گردد. 

اولین تیراندازی حدود ساعت ۹ شب یکشنبه خارج از محل این مهمانی جشن بلوغ رخ داد که در سالنی در خیابان لیبرتی شهر نیویورک برگزار می‌شد. 

مایکل کمپر، نایب رئیس اداره پلیس نیویورک صبح دوشنبه طی مصاحبه‌ای مطبوعاتی گفت، پسری ۱۷ساله که در این مهمانی شرکت کرده بود در این حادثه از ناحیه پا تیر خورده و مجروح شده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته آسوشیتدپرس بعد از وقوع اولین تیراندازی، پلیس بلافاصله در محل حاضر شد و جماعت پرتعداد حاضر در این مهمانی را متفرق کرد. 

با این حال، برخی از مهمانان، گردهمایی خود را به پایین خیابان و آپارتمانی در محله بدفورد استویوسنت انتقال دادند که محل وقوع تیراندازی دوم در حدود ساعت ۱۱:۱۵ شب بود. 

طی این حادثه، پنج نفر از ۱۴ تا ۱۹ ساله، مجروح شدند و یک خانم ۲۰ساله به بیمارستان محل منتقل شد ولی کمی بعدتر در همان شب مرگ او اعلام شد. 

پنج نفر دیگری هم که مجروح شده بودند به بیمارستان برده شدند اما آقای کمپر تایید کرد انتظار می‌رود حال همه آن‌ها خوب شود. 

پلیس به دنبال چند متهم می‌گردد ولی هنوز هیچ گونه توصیف یا اطلاعاتی از تیراندازان هیچ یک از این دو حادثه نداده است. 

اظهارات شاهدان، علاوه بر مدارک حاصل از گلوله‌های شلیک شده که از محل جرم جمع‌آوری شده است، پلیس را بر این باور داشته است که بیش از یک تیرانداز در تیراندازی آن آپارتمان دخیل بوده است. آقای کمپر اظهار داشت هنوز هیچ بازداشتی در این رابطه صورت نگرفته است. 

شهر نیویورک اخیرا شاهد افزایش شدید آمار تیراندازی‌ در سطح شهر است و به گفته سی‌ان‌ان، در ماه اکتبر ۱۳۷ حادثه تیراندازی در آن اتفاق افتاده است که حاکی از افزایشی ۱۲۱ درصدی نسبت به همین ماه در سال ۲۰۱۹ است. 

همچنین در ماه اکتبر ۵۰۲ مورد بازداشت متخلفان به دلیل جرایم مرتبط به حمل و استفاده غیرقانونی از اسلحه در شهر نیویورک صورت گرفت که حاکی از افزایشی ۱۰۲ درصدی نسبت به سال گذشته است.

© The Independent

بیشتر از جهان