ایران: تزریق گاز به سانتریفیوژهای جدید را شروع کردیم

«ایران با سانتریفیوژهای جدید وارد مرحله تازه‌ای از غنی‌سازی شده است»

عکس از پایگاه اطلاع رسانی دولت جمهوری اسلامی

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان‌ملل در وین می‌گوید که ایران با سانتریفیوژهای جدید وارد مرحله تازه‌ای از غنی‌سازی شده است. 

کاظم غریب‌آبادی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل، به خبرآنلاین گفت: «تزریق گاز هگزافلوراید اورانیوم یا یو.اف.۶ به سانتریفیوژ، آخرین مرحله برای آغاز غنی‌سازی و جداسازی اورانیوم ۲۳۸ از اورانیوم ۲۳۵ است.»

به گفته نماینده دائم ایران در سازمان ملل، در نطنز علاوه بر سانتریفیوژهای نسل یک، یک زنجیره ۱۷۴ تایی از سانتریفیوژهای جدید آی.آر.ام ۲ نیز به غنی‌سازی خواهد پرداخت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در روزهای گذشته نیز خبرگزاری رویترز اعلام کرد که به نسخه‌ای از جدیدترین گزارش آژانس دست یافته است که در آن از فعالیت جدید ایران در تأسیسات زیرزمینی نطنز پرده برمی‌دارد.

 رویترز در گزارش خود از تزریق گاز هگزافلوراید اورانیوم به سانتریفیوژهای نسل دوم در ایران خبر داده بود. 

در این گزارش که به صورت محرمانه در اختیار اعضای آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار گرفت، همچنین آمده بود:« ایران تزریق گاز هگزافلوراید اورانیوم را به زنجیره‌ای ۱۷۴ عددی از سانتریفیوژهای نسل دوم خود، IR2M، آغاز کرده است.» 

به گفته ایران، آغاز دور جدید فعالیت جدید ایران در تأسیسات زیرزمینی نطنز، واکنشی به خروج آمریکا از برجام است. 

کاظم غریب‌آبادی امروز اضافه کرد که اروپایی‌ها ضمن ابراز تاسف از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و تحمیل مجدد تحریم‌ها، بر تعهد خود بر حفظ و اجرای کامل برجام تاکید کرده‌اند و اظهار داشته‌اند که تمامی تحریم‌ها علیه ایران را برداشته‌اند و حتی تلاش‌های اضافی نیز مانند ایجاد اینستکس را انجام دادند. 

به گفته وی، ایران از درگیری استقبال نمی‌‌کند و آغازگر هیچ درگیری نیز نخواهد بود، اما به خوبی می‌داند چگونه از خود و منافعش دفاع کند، و آمریکا نیز می‌داند که در صورت ارتکاب هرگونه اقدام اشتباهی در این زمینه، واکنش ایران بسیار قاطعانه خواهد بود.

بیشتر از