رضا اکرمی: زنان زمینه لازم برای نامزدی ریاست‌جمهوری را ندارند

سعید معیدفر: مردم چه رأی بدهند و چه تصمیم به رأی ندادن بگیرند، شرایط آنها تفاوت چندانی نخواهد کرد

رضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز معتقد است زنان شرایط رئیس جمهور شدن را ندارند - عکس از اعتماد آنلاین

یک عضو جامعه روحانیت مبارز دررابطه‌با کاندید شدن زنان در انتخابات ریاست‌جمهوری گفته است که قانون اساسی در چهار دهه اخیر تصریح کرده است که «زنان در این میدان خیلی زمینه ندارند. تمنا می‌کنیم زنان در بخش آموزش‌وپرورش، آموزش عالی و پزشکی بروند چون میدان برای زنان بیشتر است و خیلی برای این موضوع وقت نگذارند چون تجربه شورای نگهبان هم ‌نشان داده است بالاخره داوطلبان زن را نمی‌پذیرد.» او افزود: بهتر است زنان در این بخش استراحت کنند و راحت زندگی کنند. 

اکرمی در ادامه مصاحبه خود با خبرآنلاین به کاهش مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود که در انتخابات مجلس یازدهم تنها ۴۲ درصد مردم در رأی‌گیری مشارکت داشتند که این یک هشدار جدی به ما داد. او ادامه داد که اگر خدای ناکرده نرخ حضور مردم پایین باشد، آسیب می‌بینیم چون مقبولیت نظام ما به شرکت مردم در انتخابات گره خورده است.

اکرمی در ادامه تلویحاً خواستار تهییج افکارعمومی برای حضور در انتخابات شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از سوی دیگر سعید معیدفر، جامعه‌شناس نیز در مصاحبه خود با خبرآنلاین اظهار داشت: «باتوجه‌به شرایطی که در حال حاضر مشاهده می‌شود، بعید است مردم در انتخابات شرکت کنند. یعنی اوضاع به‌قدری به‌هم‌ریخته است که هر اتفاقی هم بیفتد، جامعه رغبتی برای رأی دادن نخواهد داشت. چون برای اصلاح امور و امیدوار کردن مردم خیلی دیر شده است.»

این استاد دانشگاه در ادامه گفت که درگذشته نیز به مردم قول‌هایی داده شد و مردم بارها در انتخابات شرکت کردند. اما به هیچ وعده‌ای عمل نشد. ازاین‌رو این ذهنیت در جامعه شکل‌گرفته که چه رأی بدهند و چه رأی ندهند، تاثیری بر سرنوشت آنها نخواهد داشت.

او تأکید کرد که مردم باتوجه‌به اینکه پس از انتخابات‌های اخیر شرایطشان سخت‌تر شده و زندگی برایشان دشوارتر شده، ناامید شده‌اند. ازاین‌رو نگرانی برای مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ جدی است.