کاهش نیروهای آمریکایی در افغانستان؛ غنی با میلر گفت‌و‌گو کرد

وزارت دفاع آمریکا بر حمایت پایدار و مداوم از نیروهای افغان تاکید کرده است

اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان هنگام گفتگو با کریستوفر میلر، سرپرست وزارت دفاع آمریکا-عکس از ارگ

محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان، در تماس تلفنی با کریستوفر میلر، سرپرست وزارت دفاع آمريكا‌ از کاهش نیم از تعداد سربازان آمریکایی در افغانستان حمایت کرده است.

آقای میلر پیش از اعلام خروج نیروهای آمریکایی با اشرف غنی صحبت كرده بود تا او غافلگیر نشود.

وزارت دفاع آمریکا بعد از دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، به کاهش ۲۵۰۰ نیرو از افغانستان و به همین تعداد از عراق اقدام کرد.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه خبری می‌گوید: «در اين مكالمه تلفنی دوجانبه در مورد با روابط دو كشور و پروسه صلح صحبت كردند. سرپرست وزارت دفاع آمريكا همچنين به حمايت معنادار و مداوم نيروهای نظامی آمريكا از افغانستان تأکید كرد. در اين گفتگوی تلفني، مايك ميلی، رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات‌متحده آمريكا نيز حضور داشت.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آمریکا در نظر دارد تا پانزدهم ماه ژانویه آینده درست ۵ روز مانده به تحلیف جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا این نیروها را به خانه برگرداند تا بخشی از وعده انتخاباتی ترامپ برآورده شود.

جزئیات سیاست بایدن در مورد افغانستان روشن نیست اما مقام‌های آمریکایی نسبت به خروج شتاب‌زده سربازانشان از افغانستان هشدار داده‌اند.

ترامپ چندی پیش مایک اسپر، وزیر دفاع را برکنار و کریستوفر میلر را جایگزین او کرد که حرف‌شنویی زیادی از آقای ترامپ دارد.

با خروج این تعداد سربازان تنها ۲۵۰۰ سرباز آمریکایی دیگر در افغانستان خواهد ماند.

آقای کریستوفر گفته است که این تصمیم برگشت‌ناپذیر است. او گفت:‌«اگر نیروهای ترور، بی‌ثباتی، تفرقه و نفرت افکن بخواهند پیکار عمدی را علیه تلاش‌های ما شروع کنند، ما آماده هستیم ظرفیت‌های خود را برای مهار آن‌ها به کار ببندیم.»

بیشتر از