تهران سرانجام تعطیل می‌شود

منع تردد درون شهری از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح در مناطقی که قرمز اعلام می‌شود اعمال خواهد شد

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد تهران به مدت دوهفته از روز شنبه اول آذر ماه تعطیل می‌شود.

به گفته علیرضا رییسی از روز شنبه حدود ۱۵۰ شهر که عمدتا مراکز استان‌ها و کلانشهرها از جمله تهران هم جزو آن هستند، به مدت دوهفته تعطیل خواهند بود.

بر همین اساس مراکز مذهبی و فرهنگی هم تعطیل می‌شوند و به مدت دو هفته نماز جماعات و نماز جمعه تعطیل خواهد بود و در مراسم فرهنگی نیز همین محدودیت اعمال می‌شود.

همه مشاغل به جز مشاغل سطح یک مانند مراکز تهیه مایحتاج ضروری مردم، خدمات‌رسانی ضروری، امداد و نجات، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مراکز درمانی و سلامت از جمله بیمارستان‌ها و مطب‌ها و مراکز تامین زیرساخت آب، برق، گاز و تلفن تعطیل خواهند بود.

به گفته آقای رییسی در حوزه اداری نیز تا حداکثر یک سوم کارکنان حق حضور دارند که آن هم با هماهنگی با بالاترین مسؤول ادارات محدودیت‌ها تعیین می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

منع تردد درون شهری از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح در مناطقی که قرمز اعلام می‌شود اعمال خواهد شد.

علاوه بر این منع تردد بین شهری هم در مناطق قرمز و نارنجی اعمال خواهد شد.

تعطیل شدن یا نشدن تهران در طی هفته‌ها و روزهای گذشته به چالشی بسیار سنگین میان بدنه دولت در ایران تبدیل شده بود.

از یک سو رییس جمهور دستور تعطیلی تهران را صادر می‌کرد و از سوی دیگر استاندار اعلام مخالفت با نفر اول قوه مقننه را اظهار می‌داشت.

برخی از هزینه سنگینی تعطیلی تهران برای دولت خبر می‌دادند و کسری بودجه برای حیات پایتخت را متذکر می‌شدند. در این بین اما روزانه بیش از صد نفر در تهران جان خود را از دست می‌دهند.

امروز هم رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت از ابتدای شیوع کرونا تا امروز ۱۹ هزار و ۲۳۹ نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در تهران جان خود را ازدست داده‌اند.

بیشتر از