بایدن، رئیس دفتر ریاست‌جمهوری را انتخاب کرد

کلاین در دوره سناتوری بایدن، مشاور ارشد و در دوره معاونت ریاست‌جمهوری، رئیس‌دفتر او بود

کلاین در جایگاه مهمترین مقام انتصابی دولت قرار گرفته که تایید سنا را لازم ندارد-Brendan SMIALOWSKI / AFP

جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا  رونالد کلاین  مقام حزب دموکرات را به عنوان رئیس دفتر ریاست‌جمهوری در کاخ سفید برگزیده است.

این شایعه ماه‌ها بر سر زبان‌ها بود که آقای کلاین، حقوقدان و مشاور باراک اوباما به این مقام منصوب خواهد شد.

آقای کلاین ۵۹ ساله در دستگاه رهبری اوباما، مسئول مقابله با بیماری ابولا بود و به عنوان «تزار ابولا» شناخته می‌شد. او همچنین از منتقدان سرسخت ترامپ در ارتباط با نحوه برخورد او به همه‌گیری ویروس کرونا بوده است.

آقای کلاین هنگامی که جو بایدن همچنان سناتور منتخب ایالت دلاور بود مشاور ارشد او، و در دوره معاونت ریاست‌جمهوری، رئیس‌دفتر او بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای بایدن در یک بیانیه در نشریه واشنگتن‌پست اعلام کرد: «ران (کلاین) در طول سال‌های بسیاری که با هم همکاری داشته‌ایم، برای من بسیار ارزشمند بوده از جمله هنگامی که در سال ۲۰۰۹ اقتصاد آمریکا را از یکی از بدترین رکودهای تاریخ خود نجات دادیم و سپس توانستیم بر یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی چیره شویم.

تجربیات عمیق و متنوع او و قابلیتش برای کار با شخصیت‌های مختلف از طیف‌های سیاسی گوناگون، دقیقا همان خصوصیتی است که من در مقابله با این لحظات اضطراری در سمت رئیس دفتر ریاست‌جمهوری در کاخ سفید نیاز دارم تا بتوانیم بار دیگر کشور را متحد کنیم.» 

گفته می‌شود پس از آن که آقای کلاین در انتخابات سال ۲۰۱۶ ریاست‌جمهوری از هیلاری کلینتون حمایت کرد، از چشم تیم بایدن افتاد. 

اما او اکنون در جایگاه مهمترین مقام انتصابی دولت قرار گرفته که تایید سنا را لازم ندارد.

جرد برنستین، یکی از مشاوران اقتصادی آقای بایدن در دوره معاونت ریاست‌جمهوری نیز به واشنگتن‌پست گفت: «این شهر مملو از افراد هوشمند و کسانی است که در کلاس‌های درس خود یک سر و گردن از دیگران بالاتر بوده‌اند. ران ویژگی مضاعفی (برای مدیریت بایدن) با خود به همراه می آورد که آن توانایی تجزیه و تحلیل سریع جریان داده‌های پیچیده و متناقض و ارائه راه‌حل نهایی است.»

مقامات حلقه آقای بایدن به شبکه سی‌ان‌ان گفته‌اند که آقای کلاین این انتصاب را که قرار است روز پنجشنبه رسما اعلام شود، پذیرفته است.

آقای کلاین که در سال ۱۹۸۷ از دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد فارغ التحصیل شده، از زمان بیل کلینتون یکی از اعضای تیم آمادگی نامزدهای حزب دموکرات در مناظره‌های انتخابات ریاست‌جمهوری بوده است.

© The Independent

بیشتر از جهان