قوه قضائیه: نسرین ستوده به مرخصی رفت

خانم ستوده از وکلای سرشناس حقوق‌بشری در ایران است

نسرین ستوده، رضا و مهراوه خندان - شبکه اجتماعی

مرکز رسانه قوه قضائیه در ایران اعلام کرده است که نسرین ستوده، وکیل و زندانی سیاسی به مرخصی آمده است. میزان مرخصی خانم ستوده اعلام نشده است.

این خبر هنوز از سوی اعضای خانواده خانم ستوده تایید نشده است.

خانم ستوده در روز چهارشنبه ۳۰ مهرماه امسال، به بهانه انتقال به بیمارستان برای انجام مراحل درمانش از زندان اوین به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

همچنین مهراوه خندان، دختر خانم ستوده نیز در روز پنجم آبان‌ماه امسال به دادگاه فراخوانده شد. دلیل تشکیل پرونده برای دختر خانم ستوده آن است که او در یک ملاقات با مادرش، به دلیل عدم رعایت حجاب مدنظر مسئولان زندان، مورد شماتت یکی از مأموران قرار می‌گیرد که این موضوع با واکنش مهراوه روبه‌رو می‌شود.

شاکی مهراوه خندان یکی از نیروهای امنیتی حاضر در سالن ملاقات زندان است.

پیش‌تر نیز مهراوه خندان و پدرش ممنوع‌الخروج شده بودند. همچنین آقای خندان در مرداد سال جاری خبر داد که حساب‌های بانکی او را با حکم دادستان و در راستای فشار اقتصادی و فروپاشی خانواده‌اش بسته‌اند.

به گفته آقای خندان این قبیل کارها به‌منظور «فشار بر خانواده او صورت می‌گیرد تا نسرین ستوده را وادار به عقب‌نشینی کنند».

نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق‌بشر ایرانی برای چندمین بار در  بهار سال ۱۳۹۷ دستگیر شد و پس از محاکمه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه به ۳۳ سال زندان و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شد.

عمده فعالیت‌های خانم ستوده، پذیرش وکالت فعالان حقوق‌بشر، مخالفت با مجازات اعدام و دفاع از حقوق زنان و کودکان در معرض اعدام بوده است.

خانم ستوده در مرداد و شهریورماه گذشته در اعتراض به نقض حقوق زندانیان در زندان‌های جمهوری اسلامی دست به اعتصاب غذا زده بود و به دلیل تشدید بیماری قلبی در ابتدای مهرماه به بیمارستان منتقل شد. مقام‌های امنیتی در بیمارستان مانع از تکمیل روند درمان او شدند و این فعال حقوق بشر را مجدداً به زندان اوین بازگرداندند.

او به دلیل «غیرقابل اصلاح بودن نظام فعلی»، خواهان برگزاری رفراندوم به‌منظور تغییر حکومت به یک نظام پارلمانی سکولار شده است.

بیشتر از