شرایط مصیبت‌بار سگ‌ها در ژاپن

«تمام زمین خانه پوشیده از سگ و مدفوع آن‌ها بود»

اطلاعات مربوط به شرایط زندگی این سگ‌ها اواسط ماه اکتبر و با شکایت همسایه‌ها به دست مقامات مسؤول رسید Mladen ANTONOV / AFP

گروه‌های حمایت از حیوانات و مقامات بهداشتی ۱۶۷ سگ را از شرایط مصیبت‌بار خانه کوچکی در ژاپن نجات دادند. آن‌ها می‌گویند این یکی از بدترین موارد اسارت حیوان در ژاپن بوده است. 

این سگ‌ها در خانه‌ای در شهر «ایزومو» واقع در غرب ژاپن روی قفسه‌ها و زیر میزها و صندلی‌های یک خانه ۳۰ متری نگهداری می‌شدند و بیشترشان دچار سوءتغذیه و مبتلا به کنه بودند. 

اطلاعات مربوط به شرایط زندگی این سگ‌ها اواسط ماه اکتبر و با شکایت همسایه‌ها به دست مقامات مسؤول رسید.  

«کونیهیسا ساگامی» رئیس نهاد حمایت حیوانات «دوُبوتسوکیکین» می‌گوید: «تمام زمین خانه پوشیده از سگ و مدفوع آن‌ها بود.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقامات بهداشتی ژاپن نخستین بار هفت سال پیش به دنبال شکایت همسایه‌ها از سروصدای و بوی نامطبوع  به در این خانه رفتند، اما صاحب خانه از ورود بازرسان به داخل خانه جلوگیری کرد. 

سه ساکن این خانه گفتند استطاعت مالی عقیم کردن سگ‌هایشان را نداشتند و درنتیجه به تدریج بر تعداد آن‌ها افزوده شده است. 

خانم ساگامی می‌گوید این خانواده موافقت کرده‌اند که سگ‌ها به جای دیگری منتقل شوند و اکنون این نهاد پس از آن که رسیدگی‌های پزشکی در مورد این سگ‌ها صورت گرفت، برایشان خانه‌هایی مناسب خواهد یافت. 

موارد انباشتن حیوانات در میان ژاپنی‌ها که عادت به داشتن تعداد زیادی حیوان خانگی دارند رو به افزایش است. 

در اوت سال ۲۰۱۹، ۱۶۳ گربه در یک آپارتمان ۱۱ متری کشف شد. به گزارش وزارت محیط زیست ژاپن تنها درسال ۲۰۱۸ تعداد ۲۰۶۴ شکایت از ۱۲۰ شهر این کشور از موارد انباشتن حیوانات به دست مقامات رسیده است. این حیوانات اغلب به دلیل عدم‌توانایی صاحبانشان برای پرداخت هزینه عقیم کردنشان رو به افزایش است.

© The Independent

بیشتر از جهان