روحانی: نتیجه انتخابات آمریکا برای ما مهم نیست

«برای ما اصول، شیوه و سیاست مهم است و فرد و حزب اهمیتی ندارد»

روحانی: باید کاری کنیم که به‌جای اینکه گرفتار گردش‌های بانکی و مالی بشویم، کار با تهاتر صورت بگیرد - عکس از خبرگزاری دانشجو

حسن روحانی صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت با اشاره به انتخابات ایالات متحده گفت که برای ما مهم نیست که در آمریکا چه می‌گذرد و چه کسی انتخاب می‌شود، بلکه این مهم است که در دولت بعد آمریکا، چه شیوه‌ای اتخاذ می‌شود.

روحانی در جلسه امروز سخنان خود را با توضیح در مورد وضعیت بد اقتصادی در ایران آغاز کرد و راهکار حل مشکلات اقتصادی را افزایش صادرات دانست. او در ادامه بدون اشاره به نقش تحریم‌های ناشی از تنش بین جمهوری اسلامی و ایالات متحده، در وضعیت اقتصادی ایران گفت که ما می‌خواهیم آمریکا به قانون و به تمام معاهدات بین‌المللی و چندجانبه برگردد.

وی تأکید کرد: «برای ما اصول، شیوه و سیاست مهم است و فرد و حزب اهمیتی ندارد.»

روحانی در ادامه ادعا کرد که فشارهای سه سال و نیم گذشته تاثیری نداشته است. بااین‌حال او گفت که باید کاری کنیم که به‌جای اینکه گرفتار گردش‌های بانکی و مالی بشویم، کار با تهاتر صورت بگیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این اظهارات در حالی از سوی روحانی مطرح می‌شود که او پیش‌تر با اشاره به فشارهای اقتصادی، از مردم خواسته بود تا نفرین‌ها را نثار کاخ سفید کنند. او گفته بود: «آدرس غلط به مردم ندهید، ریشه مشکلات «واشنگتن دی‌سی» است. مردم باید در این سال‌ها خیلی راحت‌تر زندگی می‌کردند. حدود ۱۸۵ کشور در جهان از ما حمایت می‌کنند. ما لعن و نفرین و کینه خود را با آدرس صحیح و درست بفرستیم. این مشکلات از کاخ‌نشین کاخ سفید است. منشأ تمام مشکلات مردم از صهیونیسم، ارتجاع و از تندروی‌های آمریکا است. تردید ندارم روزی آمریکا در مقابل ملت ایران زانو خواهد زد.»

به جز حسن روحانی، علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی نیز در سخنرانی روز گذشته خود که به مناسبت تسخیر سفارت آمریکا صورت گرفت، گفت که «برای ما مهم نیست چه کسی در آمریکا به ریاست‌جمهوری می‌رسد و این موضوع بر روی سیاست‌های ما تأثیر نمی‌گذارد».

بیشتر از