دختر ترامپ ۳۵ میلیون دلار برای کازار انتخاباتی او جذب کرده است

ایوانکا ترامپ رکورد اوباما را شکست

ایوانکا ترامپ دختر و مشاور رییس‌جمهور آمریکا - Brendan Smialowski / AFP

ایوانکا ترامپ، مشاور و دختر بزرگ رئیس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، یکی از مهم‌ترین حامیان او در طول کارزار انتخاباتی‌اش بوده است. ایوانکای ۳۹ ساله در سه ماه گذشته در بیش از ۳۰ گردهمایی برای پدرش شرکت کرده است اما مهم‌ترین دستاورد او از نظر رئیس‌جمهور شاید شکستن رکورد باراک اوباما باشد. آقای اوباما در سال ۲۰۱۴ (در اوج محبوبیت خود) در طول یک گردهمایی در شهر آستین در ایالت تگزاس موفق به جمع‌آوری ۳.۸ میلیون دلار شده بود. اما آمار نشان می‌دهد که ایوانکا در ماه سپتامبر در طول یک رویداد در همان شهر موفق به جمع‌آروی ۴.۵ میلیون دلار شد تا حدنصاب رئیس‌جمهور سابق را بشکند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تنها در همین هفته گذشته، یعنی آخرین روزهای منتهی به انتخابات، ایوانکا با شرکت در سه گردهمایی انتخاباتی در ایالت کالیفرنیا و یک مورد در شهر دیترویت در ایالت میشیگان موفق به جمع‌آوری مجموعا ۱۳ میلیون دلار شد. او در طول این هفته در یازده رویداد انتخاباتی شرکت کرد.

رسانه‌های راست‌گرا همچون «واشینگتن اگزمینز» در آمریکا و «دیلی میل» در بریتانیا بر این موفقیت ایوانکا تاکید کرده‌اند و آن ‌را تیتر مطالب خود کردند.

رانا مک‌دانیل، رئیس کمیته سراسری حزب جمهوری‌خواه، در گفت‌وگو با «واشینگتن اگزمینر» گفت اهداکنندگان مالی به این حزب از فرصت این‌که «مستقیما از ایوانکا ترامپ راجع به سیاست‌هایی که پدرش اجرا کرده است و چشم‌اندازش برای چهار سال آینده» بشنوند خشنود بودند.

از ایوانکا به خصوص برای جلب زنان مقیم حومه شهرها استفاده می‌شود که یکی از کلیدی‌ترین گروه‌های جمعیتی است که ترامپ امیدوار به جلب رای آن‌ها است. بسیاری از این گروه (به خصوص سفیدپوست‌هایشان) در سال ۲۰۱۶ به ترامپ رای دادند اما طبق نظرسنجی‌ها در چهار سال گذشته از رئیس‌جمهور فاصله گرفتند.

نامزد حزب دموکرات، جو بایدن هم در نظرسنجی‌ها از ترامپ پیش است و هم در زمینه جمع‌آوری کمک مالی موفق‌تر بوده است. اما ایوانکا ترامپ یک‌تنه توانست فاصله را در این زمینه کم کند.

خانم ترامپ و همسرش، جرد کوشنر، از تاثیرگذارترین مشاورین ترامپ هستند. ایوانکا پس از ازدواج با همسرش به مذهب او، یهودیت گروید و از این رو اولین عضو یهودی خانواده رئیس‌جمهور در تاریخ آمریکا به حساب می‌آید.

آقای کوشنر نقش تعیین‌کننده در تدوین و پیش‌برد سیاست‌های ترامپ در خاورمیانه داشته است.