عضو پرحاشیه مجلس نمایندگان آمریکا در فکر منجمد کردن تخمک‌هایش

«ما زن‌ها باید تصمیم‌هایی بگیریم که مردها نیازی به گرفتنشان ندارند»

الکساندریا اوکازیو کورتز، عضو مجلس نمایندگان آمریکا - Samuel Corum / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

الکساندریا اوکازیو کورتز گفته در فکر منجمد کردن تخمک هایش است.

عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا  در گفتگویی جدید با نشریه «وَنیتی فِر» که قرار است عکس روی جلد شماره دسمامبر آن نیز باشد افکارش را در مورد خانواده آینده اش مطرح کرده است.

در طول این مصاحبه، خانم کورتز ۳۱ ساله به تعادل شغل و زندگی خصوصی اش و مشکلاتی که برای اختصاص دادن وقت به خودش با آن رو به روست اشاره کرده و گفته باید «خودش را مجبور کند که زندگیش به کار محدود نشود.

خانم اوکاسیو کورتز در مورد احتمال مادر شدن در آینده گفت: «در این مرحله از خودم می پرسم: تخمک هایم را منجمد بکنم؟ امکان چنین کاری برایم فراهم است؟»

خانم اوکاسیو کورتز با لبخند افزود: «دندانپزشکم به من از تلاش هایش برای باردار شدن از طریق تلقیح مصنوعی می گوید و من در مورد تجربیاتش پرس و جو می کنم.

به گفته نهاد موسوم به «فِرتیلیتی آی کیو» هزینه منجمد کردن تخمک حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار خرج بر می دارد که معمولا به معنی ۱۵ تا ۲۰ هزار دلار برای برداشتن و انجماد هر تخمک است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این اقدام زیر پوشش بیمه های درمانی نیست مگر به دلایل پزشکی.

به گفته اوکاسیو کورتز که در حال حاضر با رایلی رابرتس در رابطه است، گفتگو در مورد تصمیمات مربوط به خانواده لازم است زیرا این شامل تصمیماتی است که مردها لزوما در آن سهیم نیستند.

خانم اوکاسیو کورتز پیش از اشاره به سناتور تَمی داک ورث، نخستین عضو سنای ایالتی که در سال ۲۰۱۸ دردوره سناتوریش زایمان  کرد گفت: «برای ما صحبت در مورد آن مهم است زیرا ما زن ها باید تصمیماتی بگیریم که مردها مجبور به گرفتن آن نیستند.»

این نخسین باری نیست که نماینده ایالت نیویورک در مورد احتمال تشکیل خانواده سخن می گوید. او در گفتگو با مجله «ووگ» در سال ۲۰۱۹ گفت: «من زیاد (به آینده) فکر نمی کنم. در مورد آینده احتمالا به مسائل شخصی مثل برخوردم به مادری فکر می کنم.» 

او همچنین به مشروعیت تصمیم کسانی که بخاطر مسائل اقلیمی از داشتن فرزند خودداری می کنند، اشاره کرد.

او در جریان یک اینستاگرام زنده در سال ۲۰۱۹ گفت: «دانشمندان متفق القولند که زندگی کودکان بسیار دشوار خواهد شد و این نظریه برای جوانان این سئوال موجه را مطرح کرده که آیا همچنان آوردن فرزند معقول و درست است؟» 

© The Independent

بیشتر از جهان