وزیر بهداشت: کرونای مسئولان درمان می‌شود چون زودتر به بیمارستان می‌روند

۴۴۰ ایرانی در شبانه‌روز  گذشته جانشان را از دست دادند و ۵۳۱۵ نفر نیز در وضعیت بحرانی هستند

ایران با دارا بودن حدود چهار هزار تخت آی‌سی‌یو در زمره کشورهایی با ضعیف‌ترین امکانات برای درمان بیماران در شرایط حاد است-khamenei.ir

در روزی که کرونا در ایران بار دیگر رکوردشکنی کرد و ۴۴۰ ایرانی جانشان را از دست دادند، وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا مسئولانی که کرونا می‌گیرند درمان می‌شوند ولی مردم عادی جانشان را از دست می‌دهند گفت که «مسئولان زودتر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند».

سعید نمکی گفت که دلیل نرخ بالای مرگ مردم عادی در اثر کرونا مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی است: «متأسفانه اکثر بیماران عادی دیر به مراکز درمانی می‌آیند و روند درمانی اینها سخت می‌شود اما مسئولین چون زودتر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند درمانشان راحت تر و سریع‌تر است.»

ایران با دارا بودن حدود چهار هزار تخت آی‌سی‌یو در زمره کشورهایی با ضعیف‌ترین امکانات برای درمان بیماران در شرایط حاد است.

با همه‌گیری کرونا و در موج دوم و سوم این بیماری، روسای دانشگاه‌های علوم‌پزشکی و مقام‌های بیمارستانی از تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها و عدم وجود امکانات برای درمان بیماران و بستری کردن بیمار جدید سخن گفته‌اند.

در یک‌هفته گذشته، دانشگاه‌های علوم پزشکی شهرکرد، تبریز، کرمان، فارس، قزوین از تکمیل ظرفیت پذیرش بیمار در بیمارستان‌های تابعه خود سخن گفتند.

در کرمانشاه، دانشگاه علوم پزشکی از نیروهای مسلح خواست تا امکانات خود را برای پذیرش بیماران جدید به کار بگیرند.

با تایید ابتلای ۸۲۸۹ ایرانی دیگر به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، وضعیت بیمارستان‌های کشور بحرانی‌تر از قبل هم خواهد شد و مردم عادی برای دسترسی به امکانات درمانی با مشکلات پیچیده‌ای مواجه شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

صبح امروز احمد آریایی‌نژاد، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از رواج پدیده دلالی تخت‌های بیمارستانی در کشور خبر داد و گفت به دلیل کمبود گسترده امکانات بیمارستانی برخی به دلالی و فروش تخت‌های بیمارستانی روی آورده‌اند: «جدا از مشکلاتی که در خصوص دلالی دارو و پدیده منحوس زیرمیزی وجود داشت به تازگی شاهد دلالی تخت‌های بیمارستانی هستیم. بسیار تأسف‌بار است که بیماران به دلیل نبود تخت‌های بیمارستانی معطل شوند، آنوقت با پرسنلی مواجه شویم که برای دادن تخت به بیمار نیازمند، پول اخاذی می‌کنند».

این نماینده مجلس همچنین از رسیدگی ناقص به درمان مردم عادی در بیمارستان‌ها نیز خبر داد: «ما به صورت نا‌شناس به برخی بیمارستان‌ها سرزدیم و شاهد دستورهای پزشکی فراوانی در پرونده بیماران بودیم که اصلاً اجرا نشده‌اند برای مثال پزشکی درخواست سنجش فشارخون مریض هر دو ساعت یکبار بوده اما هر ۴ الی ۵ ساعت فشار بیمار چک شده است و غفلت مسئولان در این حوزه به هیچ عنوان قابل اغماض نیست.»

بیشتر از