وزیر کشور فرانسه از احتمال حملات تروریستی بیشتر در خاک این کشور خبر داد

سطح هشدار امنیتی در فرانسه به حداکثر افزایش یافته است

حمله روز پنج‌شنبه دو هفته پس از قتل ساموئل پَتی آموزگار مدرسه‌ای در حومه پاریس صورت گرفت- REUTERS/Eric Gaillard/Pool

با افشای اطلاعات بیشتر در مورد قتل سه فرانسوی در نیس، وزیر کشور فرانسه هشدار داد که این کشور احتمالا با حملات دیگری روبه‌رو خواهد شد. 

وینسنت لوُک، کارمند و خادم ۵۵ ساله کلیسای نتردام نیس یکی از قربانیان حمله با چاقو در کلیسای شهر جنوبی نیس است.  

در این میان دولت برزیل اعلام کرد، زن ۴۴ساله‌ای که همچنین در این حمله کشته شد شهروند این کشور و مادر سه کودک بوده است. 

وزیر کشور فرانسه روز جمعه گفت با درگیری فرانسه در «جنگ علیه ایدئولوژی اسلامی» احتمال می‌رود حملات بیشتری در خاک فرانسه صورت گیرد. 

روز پنج‌شنبه، مردی با چاقو و الله‌اکبرگویان در محوطه کلیسای نتردام نیس سر زنی را از تن جدا کرد و پیش از آن که هدف گلوله پلیس قرار بگیرد، دو نفر دیگر را به قتل رساند.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ژرالد دارمَنَن، وزیر کشور فرانسه به رادیو «آرتی‌ال» گفت: «ما با دشمنی در جنگ هستیم که هم در خارج و هم در داخل کشور است. 

ما باید درک کنیم که وقایع دیگری نظیر این حملات وحشتناک رخ خواهد داد.» 

در این میان به دنبال حمله نیس که در دادستانی مبارزه با تروریسم فرانسه در دست تحقیق است، سطح هشدار امنیتی در فرانسه به حداکثر افزایش یافته است. یک افسر پلیس به ایندیپندنت گفت (در حمله نیس) سه نفر کشته و فرد دیگری مجروح شده است. 

با توجه به این که پلیس پیش‌تر به ایندیپندنت گفته بود گلوی هر سه قربانی بریده شده است، در مورد نحوه قتل قربانیان ابهاماتی وجود داشت. روز جمعه یک افسر پلیس به ایندیپندنت گفت گلوی یکی از قربانیان بریده شده است و دو نفر دیگر هدف ضربات چاقو قرار گرفته‌اند. 

ژان فرانسوا ریکار، دادستان کل مبارزه با تروریسم روز پنج‌شنبه گفت یک فرد ۵۵ ساله به دنبال بریدگی عمیق گلو درگذشت و زن ۶۰ساله‌ای مورد «بریدگی عمیق گلو شبیه به جدا شدن سر از بدن» قرار گرفته است. 

ریکارگفت زن ۴۴ساله‌ای نیز پس از آن که هدف ضربات چاقو قرار گرفت، پیش از مرگ خود را به یک کافه جنب کلیسا رساند و مردم را خبر کرد. 

او افزود ضارب یک مرد جوان تونسی است که أواسط ماه سپتامبر وارد جزیره لامپدوزا (در ایتالیا) شده و از آن جا، اوایل بامداد روز حمله با یک  قطار به نیس آمده بود. 

منابع پلیس تونس و فرانسه هویت ضارب را «ابراهیم عیساوی» بیست و یک‌ساله اعلام کردند و گفته‌اند او در محل به وسیله گلوله پلیس مجروح و به بیمارستان منتقل شده است.  

در این میان یک مرد ۴۷ساله به ظن تماس با ضارب، بازداشت شده است. 

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز پنج‌شنبه در اظهاراتی خارج از محوطه کلیسای نیس گفت کشورش هدف حمله تروریستی اسلامی‌ها قرار گرفته است. او افزود هزاران تن از سربازان ارتش برای حفاظت از نقاط مهم از جمله اماکن عبادت و آموزشگاه‌ها مستقر خواهند شد.  

رئیس جمهور فرانسه گفت این کشور «به دلیل ارزش‌های ما، میل‌مان به آزادی و قابلیت‌مان برای آزادی مذهب» مورد حمله قرار گرفته است. 

او افزود: «. . و امروز به روشنی می‌گویم: کوتاه نخواهیم آمد.» 

حمله روز پنج‌شنبه دو هفته پس از قتل ساموئل پَتی آموزگار مدرسه‌ای در حومه پاریس صورت گرفت که به سبب نشان دادن کاریکاتور محمد، پیامبر اسلام، در کلاس مسائل مدنی مورد حمله قرار گرفت. یک ماه پیش از آن حمله مشابهی خارج از دفتر نشریه فکاهی «شارلی ابدو» صورت گرفته بود. 

گزارش‌های تکمیلی از رویترز

© The Independent

بیشتر از جهان