آمریکا هشت شرکت را بابت معامله محصولات پتروشیمی ایران تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت که این هشت نهاد در ایران، چین و سنگاپور مستقر هستند

ایرنا

دولت آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد نام هشت شرکت را بابت دست داشتن در معاملات محصولات پتروشیمی ایران، که پیشتر تحت تحریم قرار گرفته، به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت که این هشت نهاد در ایران، چین و سنگاپور مستقر هستند و از طریق شرکت تریلیانس پتروکمیکال یا حمایت آن اقدام به خرید و فروش محصولات کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شرکت تریلیانس پتروکمیکال پیشتر در ژانویه سال جاری میلادی (زمستان گذشته) از سوی دولت آمریکا تحریم شده بود.

وزارت خزانه‌داری در این بیانیه تاکید کرده است که صنایع پتروشیمی ایران همچنان یکی از منابع کلیدی درآمد برای آنچه «فعالیت‌های بی‌ثبات کننده» جمهوری اسلامی خوانده است، محسوب می‌شود.

آمریکا پس از خروج از توافق هسته‌ای تیر ۱۳۹۴ قدرت‌های جهانی با ایران، علاوه بر بازگرداندن تحریم‌هایی که پس از آن توافق لغو شده بودند، تحریم‌های جدیدی را هم علیه تهران اعمال کرده است.

هدف از این رویکرد دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که از آن با عنوان «کارزار فشار حداکثری» یاد می‌شود، وادار کردن تهران به آمدن به پای میز مذاکره برای یک توافق «بهتر» است.

دولت ترامپ می‌گوید حکومت ایران با ادامه برنامه موشکی بالیستیک و سیاست‌های منطقه‌ای خود روح برجام را نقض می‌کند و توافق بهتر از دید واشنگتن توافقی است که شامل این موارد نیز بشود.

بیشتر از