رییس‌جمهور افغانستان: با بودن «واحدهای خاص» قامت افغانستان هیچ‌گاه خم نمی‌شود

«جنگ طالبان مشروعیت ندارد، زیرا افغان کشی است»

اشرف غنی،رییس‌جمهور افغانستان - WAKIL KOHSAR / AFP

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در دیدار با فرماندهی واحدهای خاص این کشور گفت در موجودیت این نیروهای ویژه، قامت افغانستان هیچ‌گاه خم نمی‌شود.

اشرف غنی، به نیروهای ویژه این کشور گفت: «شما به این دلیل خاص هستید که از هر گوشه و کنار افغانستان آمده‌اید و از هر وجب کشورتان دفاع می‌کنید. افغانستان به شما افتخار می‌کند و ملت افغانستان با تمام قوت در کنار شما ایستاده‌اند.»

آقای غنی، در ادامه گفت: «من از خانواده‌های هر یک از شما نیروهای ویژه تشکر می‌کنم، چون فرزندانی را تربیت کرده‌اند که برای حفاظت از وطن قربانی می‌دهند و خود را فدا می‌کنند. همه شما به ویژه خواهران ما که در این واحد هستند، نور چشم من هستید. شما همیشه خاص بوده‌اید و مورد توجه خاص من خواهید بود.»

رئیس جمهور غنی، افزود: «نیروهای ویژه ما، ثابت کردند که ستون فقرات ما هستند و تا واحدهای خاص باشد، قامت افغانستان هیچ‌گاه خم نخواهد شد. دشمنان افغانستان بدانند که با شما شیرمردان، به جز فرار چاره‌ای دیگر ندارند. هر کدام از شما باید بداند که زمینه پیشرفت برایش فراهم می‌شود و همین‌طور برای هر سرباز ما سرمایه‌گذاری می‌شود. من به شما اطمینان می‌دهم که هیچ وقت و در هیچ نوع مذاکره‌ای در مورد نیروهای شجاع امنیتی و دفاعی افغانستان معامله‌ای صورت نخواهد گرفت. کارتان را با قوت ادامه دهید.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: «نیروهای واحدهای خاص، حافظان نظام جمهوری اسلامی افغانستان هستند که همت‌شان به اندازه کوه هندوکوش است. ملت افغانستان به شما اعتماد دارد و این پیام را به تمام نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان می‌رسانم که با همت و شجاعت شما، وطن به آرامش می‌رسد. به صلح پایدار دست می‌یابد و در هر دره و بیشه این سرزمین، کارنامه‌ شما در تاریخ ثبت خواهد شد.»

رئیس جمهور افغانستان در پایان سخنرانی‌اش جنگ طالبان در برابر نیروهای نظامی را غیر اسلامی خواند و گفت: «داعیه (مبارزه) ما، اسلامی است و جنگ طالبان مشروعیت ندارد، زیرا جنگ آنان افغان‌کشی است اما نیروهای نظامی ما از ناموس، عزت وطن و جمهوریت دفاع می‌کنند.»

در همین حال، تورن ژنرال خیال نبی، معاون فرماندهی از سوی اردوی عملیات‌ خاص این کشور از حمایت رئیس جمهور افغانستان تشکر کرد و گفت: «حمایت رئیس جمهور (غنی)، به ما روحیه می‌دهد و احساسات ملی ما را تقویت می‌کند تا برای دفاع از نظام مشروع و جمهوریت و وطن آماده هرگونه فداکاری باشیم.»

میراحمدشاه صالحی، نظامی پیشین حمایت رئیس جمهور افغانستان را از نیروهای نظامی این کشور تقدیر می‌کند و می‌گوید: «به یاد داشته باشید که هرگاه نیروهای نظامی یک کشور در سطح رهبری حمایت و پشتیبانی شوند، آنان هیچ‌گاه روحیه‌شان را در برابر دشمن‌، هرقدر قوی و پیشرفته باشد از دست نمی‌دهند. من از رئیس جمهور غنی، برای حمایت از نیروهای نظامی به ویژه واحدهای خاص که در برابر تمام عملیات‌ خاص دشمن ایستادگی می‌کنند قدردانی می‌کنم، اما به رئیس جمهور کشور می‌گویم که نباید حرف و سخنی را که در برابر نیروهای نظامی می‌زند در حد کاغذ نگه‌ دارد زیرا همین نیروها هستند که نظام را سرپا نگاه داشته‌اند و قربانی می‌دهند. باید به آنان توجه خاص کرد تا همیشه پرانرژی در میدان مبارزه بایستند و برنامه‌های دشمن را خنثی کنند.»

شاکر احمدی، کارشناس نظامی می‌گوید: «برای رهبری نظام به ویژه فرمانده‌های قوای مسلح، باید همه نیروهای نظامی مورد توجه و حمایت باشند. در تمام دنیا دولت‌ها زمانی از قوت و زور سخن می‌رانند که نیروهای نظامی ‌قوی و وفادار داشته باشند. افغانستان در حال حاضر، صاحب یک نیروی نظامی واحد شده است که توانسته تاکنون در برابر هرگونه نقشه دشمن برای براندازی نظام بایستد. رئیس جمهور ما اگر می‌خواهد که واقعآ افغانستان دارای یک قوای نظامی قوی، پیشرفته و وفادار به نظام و مردم باشد باید از نان، لباس، معاش، شهید، زخمی، وارثین آنان همیشه باخبر باشد و نگذارد در این زمینه‌ها کوتاهی و بی‌خبری انجام گیرد تا دل‌گرمی و اعتماد نظامیان هیچ‌گاه از بین نرود.»

بیشتر از