چرا قهرمان جهان سگش را گیاهخوار کرد؟

«همیلتون ادعا می‌کند عوض شدن سبک زندگی سگم باعث شده حساسیت‌ پوستی و مشکلات تنفسی‌اش کمتر بشود»

همیلتون چند سالی است که به گیاه‌خواری مطلق روی آورده است و اغلب مزایای آن را تبلیغ می‌کند - عکس از اینستاگرام لویس همیلتون

پس از آن که لویس همیلتون اعلام کرد سگ خانگی‌اش از ماه ژوئیه «کاملاً گیاه‌خوار» شده است، انجمن تولیدکنندگان غذای حیوانات خانگی از این دارنده شش عنوان قهرمانی جهان در مسابقات فرمول یک، انتقاد کرده است.

همیلتون ادعا می‌کند راسکو، سگ خانگی‌اش، قبل از استفاده از برنامه غذایی گیاهی دچار بیماری‌های پوستی و مشکلات تنفسی بوده است و اکنون «دوباره سگی طبیعی» شده است.

البته متخصصان تغذیه جانوران به وی هشدار داده‌اند که خوردن غذاهای بدون گوشت می‌تواند باعث بروز کمبود ویتامین‌های حیاتی در سگ‌ها شود.

نیکول پالی، قائم‌مقام انجمن تولیدکنندگان غذای حیوانات خانگی، می‌گوید: «توصیه‌ می‌کنیم به سراغ دامپزشک یا متخصص تغذیه جانوران بروند و نظر دقیق آن‌ها را در مورد برنامه غذایی گیاهی و فاقد فراورده‌های حیوانی جویا شوند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دکتر اسکات میلر، دام‌پزشک برنامه‌های تلویزیونی، نیز مدعی است که برنامه غذایی گیاهی می‌تواند برای سگ‌ها «خیلی خطرناک» باشد.

در اینستاگرام لوییز همیلتون آمده است:

«این سگ من راسکو است. اکنون ۸ سال است که این سگ را دارم. عاشق سفر، بازی با تکه چوب‌ها، بسکتبال و فوتبال است. در تمام طول عمرش غذای عادی سگ‌ها و همچنین غذاهای دارای گوشت می‌خورده است. وضعیت تنفسی‌اش همیشه بد بوده است، یعنی هرگز نمی‌توانسته تا فواصل خیلی دور راه برود و مفصل‌هایش درد می‌گرفت. حساسیت‌های پوستی هم داشت. سه ماه قبل تصمیم گرفتم غذاهای گیاهی به سگم بدهم. این کار زندگی این سگ را عوض کرده است. در حال حاضر هیچ گونه مشکل تنفسی ندارد، مشکلات حلقی ندارد و مثل گذشته گرمازده نمی‌شود و عاشق دویدن است. مشکلات حساسیتی هم ندارد. دوباره سگی طبیعی شده است. دیدن این تغییرات در راسکو جالب است و خیلی خوشحالم که می‌توانم این موضوع را با شما در میان بگذارم. اما با تمام این حرف‌ها همیشه توصیه من این است که قبل از تغییر دادن برنامه غذایی حیوان خانگی‌تان با دامپزشک مشورت کنید تا مطمئن شوید که نیازهای غذایی وی برطرف می‌شود، چون این نکته از همه مهم‌تر است.»

دکتر اسکات میلر گفت: «سگ و گربه دندان‌های تیزی دارند که مناسب گوشت‌خواری است. به همان اندازه که گیاه‌خواری می‌تواند برای ما انسان‌ها معقول باشد، برای حیوان خانگی می‌تواند مشکل‌زا باشد.»

همیلتون چند سالی است که به گیاه‌خواری مطلق روی آورده است و اغلب مزایای آن را تبلیغ می‌کند.

او به تمام دارندگان حیوانات خانگی هشدار داد قبل از آن که کار وی را سرمشق قرار دهند، حتماً با دام‌پزشک مشورت کنند.

© The Independent

بیشتر از ورزش