دولت آمریکا دو مقام ارشد دیگر حزب‌الله لبنان را تحریم کرد

مایک پمپئو در بیانیه‌ای حمله تروریستی ۳۷ سال پیش حزب‌الله به مقر تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت را محکوم و ایران را مسئول آن دانست

MAHMOUD ZAYYAT / AFP

وزارت خزانه داری آمریکا در جدیدترین اقدام علیه حزب‌الله لبنان، نام دو مقام ارشد آن گروه شبه‌نظامی شیعه مورد حمایت ایران را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد.

خبرگزاری رویترز روز جمعه گزارش داد، نبیل قائوک یکی از اعضای شورای اجرایی حزب‌الله و حسن البغدادی به دلیل داشتن مقام در آن گروه یا رهبری آن تحریم شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این دو عضو شورای مرکزی حزب‌الله هستند. شورایی که اعضای مجلس شورا، نهاد مسئول سیاست‌گذاری حزب‌الله و نظارت بر فعالیت‌های آن گروه، را انتخاب می‌کند.

دولت آمریکا حزب‌الله لبنان را به عنوان یک تشکیلات تروریستی شناسایی کرده و تاکنون چندین مقام ارشد، از جمله حسن نصرالله رهبر آن را، تحت تحریم قرار داده است.

به گفته وزارت خزانه داری آمریکا، قائوک در چندین سخنرانی خود تهدید به جنگ با اسرائیل کرده و حضور نیروهای نظامی آمریکا در خاورمیانه را محکوم کرده است.

البغدادی هم از حمله به آمریکایی‌ها دفاع کرده و از نیروهای وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عراق و سوریه بابت حمله به پایگاه‌های آمریکا قدردانی کرده است.

وزیر خارجه آمریکا نیز روز جمعه در بیانیه‌ای حمله تروریستی ۳۷ سال پیش حزب‌الله به مقر تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت را محکوم و ایران را مسئول آن دانست.

در روز ۲۳ اکتبر ۱۹۸۳، گروه حزب‌الله با انجام یک بمب‌گذاری انتحاری در پایگاه تفنگداران دریایی ارتش آمریکا در پایتخت لبنان، جان ۲۴۱ سرباز آمریکایی را گرفت.

مایک پمپئو گفت، این اقدامات تروریستی نقاب از چهره ایران، پشتیبان حزب‌الله، به عنوان کشوری یاغی که اهداف شوم خود را به هر قیمتی دنبال می‌کند، برداشته است.

وی ضمن گرامیداشت یاد قربانیان آن حمله، بر تعهد دولت آمریکا بر جلوگیری از کشتار انسان‌های بی‌گناه توسط حزب‌الله و حامی آن، ایران، در لبنان و سراسر جهان تاکید کرد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین از کشورهای دیگری که گروه حزب‌الله را به عنوان یک سازمان تروریستی شناسایی کرده و فعالیت‌ها آن را ممنوع اعلام کرده‌اند، تقدیر کرد.