۱۰۹ سال حبس برای ۳۶ معترض اعتراض‌های آبان در بهبهان

هنوز هیچ کسی به دلیل شلیک گلوله و اعمال خشونت علیه معترضان محاکمه نشده است

در آستانه سالگرد کشتار معترضان در آبان ۹۸، قوه قضائیه احکام سنگینی برای معترضان آبان‌ماه صادر کرد - عکس از شبکه اجتماعی

دادگاه کیفری شهرستان بهبهان، ۳۶ نفر از معترضان بازداشت شده در آبان ۹۸ را مجموعاً به ۱۰۹ سال حبس و ۲۵۹۰ ضربه شلاق محکوم کرد. همچنین آنها باید سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان نیز به‌حساب دولت واریز کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در خبری که امروز هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران منتشر شده، آمده است که بر اساس حکم صادره شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان بهبهان، معترضان آبان سال گذشته به دلیل اتهاماتی نظیر «مشارکت در اخلال در نظم عمومی، درگیری، تجمع غیرقانونی، تمرد نسبت به مأموران حین انجام‌وظیفه، مشارکت در تحریق اموال عمومی، تخریب بانک‌ها و پمپ‌بنزین‌های شهرستان بهبهان و مشارکت در تخریب اموال عمومی» مجموعاً به ۱۰۹ سال حبس و شلاق محکوم شده‌اند.

در آبان‌ماه سال ۹۸ و در پی افزایش ۲۰۰ درصدی و ناگهانی قیمت بنزین، تظاهراتی سراسری در ایران شکل گرفت که با سرکوب شدید و خونین نیروهای امنیتی حکومت مواجه شد. بر اساس فیلم‌ها و عکس‌های منتشر شده در برخی مناطق جنوب ایران حکومت از تانک و نفربر نیز استفاده کرده است.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، مجموع تعداد کشته‌شده‌های آبان سال گذشته بیش از هزار و ۵۰۰ نفر بوده است. حکومت ایران تاکنون آماری دقیق و رسمی منتشر نکرده و هیچ‌کس را نیز به دلیل کشتار معترضان محاکمه نکرده است.

بیشتر از