مراسم چهلم نوید افکاری با حضور نیروهای امنیتی برگزار شد

نیروهای امنیتی کلیه مسیرهای منتهی به مزار را تحت کنترل داشتند

مراسم چهلم نوید افکاری تحت تدابیر شدید امنیتی و پخش بخش‌هایی از صحبت‌های او روز پنجشنبه (اول آبان) بر سر مزار او برگزار شد.

مأموران امنیتی مسیرهای منتهی به مزار نوید افکاری را به شدت کنترل می‌کردند و خودروهایی که به سمت مزار در حرکت بودند را بازرسی می‌کردند. همچنین، به جز نزدیکان و خانواده افکاری، اجازه حضور سایر افراد و دوستداران نوید افکاری را ندادند. همچنین نیروهای امنیتی با حضور در محل از شرکت‌کنندگان در این مراسم فیلمبرداری می‌کردند.

در این مراسم بخش‌هایی از صحبت‌های نوید افکاری و در ادامه نیز تصنیف «شهید» از استاد محمدرضا شجریان، پخش شد.

نوید افکاری، کشتی‌گیر ایرانی، در تاریخ ۲۶ شهریورماه ۱۳۹۷ در اعتراضات علیه حکومت، دستگیر شد. وی سپس با اتهام محاربه و قتل یک مأمور امنیتی به اعدام محکوم شد. او نهایتاً بامداد روز ۲۲ شهریورماه سال جاری، به طور ناگهانی و بدون اطلاع به خانواده، اعدام شد. او در هنگام اعدام، ۲۷ سال داشت و تا آخرین ساعات اتهامات وارده و به ویژه اتهام قتل را رد می‌کرد و خواستار برگزاری دادگاه عادلانه با حضور شاهدان بود. بر اساس فایل‌های صوتی منتشر شده از مکالمات وی با برادرش، مشخص است که نوید افکاری از برنامه اعدام اطلاعی نداشته است و این موضوع حتی به وکیل و خانواده وی نیز اعلام نشده بود. در آخرین فایل صوتی نوید افکاری می‌گوید که به وی گفته‌اند قرار است به زندانی در تهران منتقل شود. او در این مکالمه می‌گوید: «آنها برای طناب دارشان، به دنبال یک گردن می‌گردند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همچنین فایل‌های دیگری که از نوید افکاری منتشر شد نشان داد که او هیچ‌کدام از اتهامات را قبول نداشته و دادگاه نیز هیچ‌گونه شواهدی مبنی‌بر اتهامات وی ارائه نکرده است. نوید افکاری در دادگاه می‌گوید که کلیه اعترافات منتشر شده از وی تحت شکنجه بوده است. گفته می‌شود بر روی پیکر نوید در زمان دفن آثاری از شکنجه دیده شده است.

به جز نوید، دو برادر دیگر وی با نام‌های حبیب و وحید افکاری نیز دستگیر شده و همچنان در بند هستند. وحید به تحمل ۵۴ سال و ۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق و حبیب نیز به تحمل ۲۷ سال و ۳ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده‌ است.

بیشتر از