تلاش ترامپ برای جلب آرای لاتین‌تبارها در دو ایالت حساس

ترامپ فعلا از حمایت ۳۵ درصدی لاتین‌تبار زیر ۴۵ سال برخوردار است

شعار «رای لاتین تبارها برای ترامپ» در تبلیغات انتخاباتی چهار سال پیش - JEFF SWENSEN / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / GETTY IMAGES VIA AFP

از همه هیجان‌زده‌تر مردی بود که در استتسون حضور داشت.

سال ۲۰۱۶، شب انتخابات در میامی، و اسپانیایی‌های حزب ترامپ در رستوران کوبایی لاس وگاس در حوزه دورال در عالم پرواز بودند.

سیلویو موراز، ۵۱ ساله، یک کارگر بنا از نیکاراگوئه، با آن کلاه کابوی‌اش دور رستوران می‌رقصید و با ماکت ابعاد واقعی دونالد ترامپ، که او را «ریگان جدید» می‌نامید، والتس می‌کرد.

او گفت «او دیوار را خواهد کشید، مواد مخدر تعطیل خواهد کرد و جرم و جنایت را پایان خواهد داد. خیلی خوشحالم.»

چهار سال گذشته است و ترامپ امیدوار است همین هیجان همچنان وجود داشته باشد.

نشانه‌هایی هست که هیجان حتی از آن هم بالاتر رفته است.

بر اساس آخرین تحلیل نظرسنجی‌ها در پایگاه اینترنتی ۵۳۸ که روز دوشنبه منتشر شد، رئیس جمهور در حال حاضر از حمایت ۳۵ درصد رأی‌دهندگان اسپانیایی تبار زیر ۴۵ سال برخوردار است، که از ۲۲ درصدی که چهار سال پیش طرفدار او بودند بالاتر است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گرچه اشتباه است اگر حمایت لاتین‌تبارها از ترامپ را بزرگ جلوه دهیم، چرا که در ابعاد ملی از هر دو نفر آنها یکی طرفدار جو بایدن است، ولی این اندازه حمایت آنها از ترامپ موجب تسلی خاطر تیم او خواهد شد، که در نظرسنجی‌های اخیر ۱۰ امتیاز از بایدن عقب افتاده‌اند.

و در ایالت‌هایی نظیر فلوریدا و آریزونا، تغییر موازنه در طرفداران می‌تواند به معنی برد یا باخت باشد.

در سال ۲۰۲۰ تعدادی اسپانیایی‌های واجد شرایط رأی دادن به میزان بی‌سابقه ۳۲ میلیون نفر رسیده است، که برای اولین بار از تعداد سیاه‌پوستان واجد شرایط رأی در انتخابات ریاست جمهوری فراتر رفته است.

تحلیل پایگاه ۵۳۸ نشان می‌دهد بیشترین افزایش حمایت از ترامپ در میان رأی‌دهندگان اسپانیایی‌تباری بوده است که تحصیلات دانشگاهی چهار ساله دارند.

در سال ۲۰۱۶، ترامپ در میان اسپانیایی‌های دانشگاه رفته از یک کسری ۵۳ امتیازی برخوردار بود. وی در ماه گذشته، ۳۹ امتیاز در میان این رأی‌دهندگان افول داشت، که از یک پیشرفت دو رقمی نسبت به نظرسنجی پیش از آن حکایت دارد.

و با این که آنها فقط حدود دو درصد جمعیت ۲۵ سال به بالا را در کشور تشکیل می‌دهند، اما با ۳.۱ میلیون رأی‌دهنده اسپانیایی ثبت شده در فلوریدا، بیشتر آنها به طور نامتوازان در این ایالت متمرکز شده‌اند. و این در حالی است که ۲۴ درصد اسپانیایی‌های فلوریدا دارای تحصیلات دانشگاهی هستند، در صورتی که اسپانیایی‌های واجد شرایط رأی در سراسر کشور فقط ۱۶ درصد مدرک دانشگاهی دارند.

چنین گروهی می‌تواند در ایالتی که حالت نوسانی دارد، که هر رأی واقعا مهم است، تعیین کننده باشد. در حال حاضر بایدن در این ایالت فقط ۳.۹ درصد از ترامپ جلوتر است.

حمایت از حزب جمهوری‌خواه در کوبایی‌های آمریکا، که در فلوریدا مرکزیت دارند، همچنان بالاست. آنها از آن چه مماشات دموکرات‌ها در قباال کاسترو می‌خوانند دل خوشی ندارند.

ترامپ از این فرصت به نفع خود استفاده کرده و با پیش کشیدن شاخه زیتونی که باراک اوباما به هاوانا تقدیم کرد، خطی را در پیش گرفته که جنگ‌طلبانی چون مارکو رابیو، سناتور فلوریدا، و ماریو دیاز بالارت، نماینده کنگره فلوریدا و نوه فیدل کاسترو، ترسیم کرده‌اند.

کوبایی‌های آمریکا از سخنان رئیس جمهور درباره مهاجران نیز به شدت استقبال کردند، تو گویی که احساس می‌کنند خودشان که تحت قوانین «پای تر پای خشک» مجوز اقامت گرفتند قانونی هستند ولی مهاجران دیگر باید تحقیر شوند چرا که غیرقانونی وارد شدند.

(سیاست پای تر پای خشک نامی است که روی تفسیری از قانون سال ۱۹۶۶ اقامت کوبایی‌ها در سال ۱۹۹۵ گذاشته شد که به طور خلاصه حاکی است هر کسی از کوبا وارد آمریکا شد اجازه دارد سال بعد درخواست اقامت بدهد.م.)

هم در فلوریدا و هم در آریزونا، اسپانیایی‌تبارها یک پنجم یا سهمی بالاتر از رأی‌دهندگان واجد شرایط را تشکیل می‌دهند (۲۰ درصد در فلوریدا و ۲۴ درصد در آریزونا).

در آریزونا، که با ۱.۲ میلیون نفر جمعیت اسپانیایی، پس از فلوریدا بیشترین رأی‌دهنده اسپانیایی‌تبار را دارد، حتی درگیری آغاز شده است.

آریزونا در ۷۰ سال گذشته فقط یک بار به دموکرات‌ها رأی داده اما بایدن از اواسط ماه مارس به این طرف در تمام نظرسنجی‌ها جلوتر از ترامپ بوده و در حال حاضر ۳.۸ امتیاز جلوتر است. ترامپ روز دوشنبه به این ایالت سفر کرد.

طرفداران بایدن در میان اسپانیایی‌های آریزونا (۶۶ درصد در مقابل ۲۲ درصد حامی ترامپ) سهم بزرگتری را نسبت به طرفداران او در کل حوزه انتخاباتی آریزونا تشکیل می‌دهند. تنها ۴۲ درصد رأی‌دهدگان غیر اسپانیایی سفید پوست در کل آریزونا از بایدن حمایت کرده‌اند.

این بدان معنی است که ستاد انتخاباتی بایدن در آریزونا تمام تلاش خود را می‌کند تا حمایت آن بخش دیگر را که برای پیروز شدن حیاتی است به دست آورد.

به گزارش روزنامه ای‌زی سنترال، کارزار انتخاباتی فیورا ترامپ، یک کارزار دیجیتال و داوطلبانه که به معنی «فرار کن ترامپ» می‌باشد، تا همین الان به بیش از صد هزار خانه در آریزونا، فلوریدا، کارولینا شمالی و جورجیا سر زده است.

این گروه کاروانی از ماشین‌های طرفدار بایدن را ترتیب داده است که در شهر می‌چرخند و دیگران را به پیوستن به آنها تشویق می‌کنند.

به گفته لامیا پاردو، عضور گروه فیورا ترامپ، «کاروان ماشین‌ها در فرهنگ آمریکای لاتین سابقه زیادی دارد و غالبا پیش از انتخابات یا برنامه‌های بزرگ به داغ کردن وقایع سیاسی می‌پردازند.»

به نظر می‌رسد که عامل کلیدی در حمایت اسپانیایی‌ها از بایدن برنامه‌اش در کنترل همه‌گیری ویروس کرونا و رویکرد فاجعه‌آمیز رقیبش باشد.

ویروس عالم‌گیر کرونا به طرزی غیر متوازن روی اسپانیایی‌تبارها اثر گذاشته است. حدود ۵۰ درصد می‌گویند خودشان یا یک نفر در خانواده‌شان به خاطر کووید-۱۹ بی‌کار شده یا درآمد خود را از دست داده‌اند. این در حالی است که به گزارش مؤسسه پیو، در سراسر آمریکا، ۴۲ درصد بزرگسالان به چنین وضعیتی گرفتار شده‌اند.

از زمان آغاز همه‌گیری در فوریه سال جاری، درصد چشم‌گیری از اسپانیایی‌تبارها می‌گویند برای پرداخت قبوض از پس‌انداز یا صندوق بازنشستگی خود برداشت کرده‌اند (۴۳ درصد)، در پرداخت قبوض با دشواری مواجهند (۳۷ درصد)، از پایگاه‌های غذارسانی غذا گرفته‌اند (۳۰ درصد) یا در پرداخت اجاره یا قسط خانه مشکل داشته‌اند (۲۶ درصد).

به گزارش مؤسسه پیو، لاتین‌تبارها به لحاظ بیماری‌های ناشی از ویروس نیز با سهمی نامتوازن رو به رو بوده‌اند.

طبق آمار اواسط آگوست، حدود یک پنجم بزرگسالان لاتین گفته‌اند که آزمایش کرونای آنها مثبت شده یا «مطمئن هستند» که ویروس داشته‌اند.

در مقابل، از تمام بزرگسالان آمریکا، ۱۴ درصد گفته‌اند که آزمایش کرونای آنها مثبت شده یا مطمئن هستند به این ویروس مبتلا شده‌اند.

رأی‌دهندگان لاتین‌تبار درباره جهت‌گیری کشور نیز انظرات منفی داشتند.

فقط یک پنجم آنها به پیو گفته‌اند از مسیری که کشور در جریان آن افتاده رضایت دارند (که نسبت به آمار ۳۲ درصدی دسامبر ۲۰۱۹، کاهشی نگران‌کننده برای ترامپ محسوب می‌شود).

به گفته رأی‌دهندگان لاتین‌تبار، اقتصاد، بهداشت و درمان، و ویروس کرونا سه موضوع مهم برای آنها در انتخاب رئیس جمهور است.

از هر ۱۰ رأی‌دهنده لاتین‌تبار فقط ۳ نفر می‌گویند اطمینان دارند ترامپ می‌تواند اثرات بهداشتی شیوع ویروس کرونا را مدیریت کند.

درصد بالاتری (۴۴ درصد) مطمئن هستند ترامپ می‌تواند درباره سیاست‌های اقتصادی تصمیمات خوبی بگیرد.

قابل ملاحظه است که تعداد کاهنده‌ای از رأی‌دهندگان لاتین‌تبار می‌گویند اطمینان دارند رئیس جمهور می‌تواند کشور را به اتحاد برساند (۲۰ درصد در ماه اکتبر در مقایسه با ۲۸ درصد در ماه ژوئن).

 

بیشتر بخوانید

The latest polls as knife-edge Florida begins early voting - live

Trump claims Abraham Lincoln was not 'big on Hispanic movement'

Bloomberg pays off $16m in fines to help felons vote in Florida

 

© The Independent