برقراری ۲۸ پرواز هفتگی بین اسرائیل و امارات

این پروازها «طی چند هفته» آغاز خواهند شد

برقراری ۲۸ پرواز مسافری و حدود ۱۰ پرواز باری هفتگی میان امارات و اسرائیل - Karim SAHIB / AFP

پس از عادی شدن روابط میان اسرائیل و امارات متحده عربی، به زودی ۲۸ پرواز هفتگی مسافران را میان تل‌آویو و ابوظبی و دبی جابه‌جا می‌کند.

بر اساس بیانیه وزارت حمل و نقل اسرائیل، امارات و اسرائیل توافق کرده‌اند که ۲۸ پرواز هفتگی مستقیم مسافری را میان تل‌آویو و ابوظبی و دبی برقرار کنند.

در این بیانیه آمده است که با توجه به ابراز تمایل خطوط هوایی دو کشور، پروازها «طی چند هفته» آغاز می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این توافق نامه همچنین اجازه می‌دهد که تعداد نامحدودی پرواز چارتر به فرودگاه کوچکتر رامون در نزدیکی تفریحگاه جنوبی اسرائیل، آیلات صورت گیرد.

علاوه بر این، بر اساس توافق صورت گرفته، حدود ۱۰ پرواز باری هر هفته انجام می‌گیرد.

به دنبال تصمیم برای عادی‌سازی روابط در اوایل سال جاری، هر دو کشور در حال توسعه توافق‌نامه‌های اقتصادی و دیپلماتیک هستند.

به گزارش بلومبرگ، تعدادی از صاحبان مشاغل اماراتی و اسرائیلی برای ایجاد دفاتری در کشورهای یکدیگر ابراز علاقه کرده‌اند و این مساله، دو کشور را ملزم به ایجاد پروازهای مستقیم کرده‌است.

هفته گذشته، شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، درباره پیشرفت روابط دوجانبه پس از امضای توافق تاریخی ابراهیم گفتگو کرد.

در تاریخ ۱۰ شهریورماه، نخستین پرواز مستقیم تجاری از اسرائیل به امارات در فرودگاه ریاست جمهوری در ابوظبی به زمین نشست. در این پرواز که پرواز صلح نام گرفت، مئیر بن‌شبات، مشاور امنیت ملی اسرائیل، جرد کوشنر، مشاور ارشد و داماد دونالد ترامپ و رابرات اوبرایان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید حضور داشتند.

بیشتر از جهان