سازمان بنادر و دریانوردی حمله سایبری به تاسیسات خود را تایید کرد

«ماموریت هاى سازمان بنادر بدون وقفه در جریان است»

بندر شهید رجایی-عکس از همشهری آنلاین

.دو روز پس از حمله سایبری به زیرساخت‌های الکترونیکی بنادر، سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: ماموریت هاى سازمان بنادر بدون وقفه در جریان است

به گزارش تسنیم این سازمان در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این حمله‌ها اعلام کرد: «دشمنان قسم‌خورده این ملت که سال‌هاست با اعمال تحریم‌های یک‌جانبه، نتوانسته‌اند به اهداف شوم خود برای توقف صادرات و واردات کالا دست یابند، چندی است در تلاش برای انجام حملات سایبری و القاء موفقیت‌آمیز بودن این حرکات کور، از طریق عملیات روانی رسانه‌ای هستند.»

در ادامه بیانیه آمده است، اقدامات بازدارنده برای جلوگیری از وقفه در انجام مأموریت‌های سازمان‌ها انجام شده است. تسنیم در این زمینه می‌نویسد که روند بارگیری و تخلیه کالا در بنادر همچنان برقرار است.

پیش‌تر مرکز ماهر، وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از حمله سایبری به یکی از بندرهای ایران خبر داده بود.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز روز پنجشنبه با تأیید خبر هک شدن دو مؤسسه دولتی، از ارائه نام مراکز و جزئیات بیشتر خودداری کرد.

ابوالقاسم صادقی، معاون امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات، روز پنجشنبه درمصاحبه با صداوسیما گفت که به دنبال حملات سایبری، چند ارگان دولتی به طور پیشگیرانه خدمات اینترنتی را به طور موقت خاموش کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در اردیبهشت سال جاری نیز حمله سایبری به تاسیسات کامپیوتری بندر شهید رجایی تایید شد و همچنین اختلالات و انفجارهایی در برخی از نیروگاه‌های برق و تأسیسات نظامی رخ داد که غلام‌رضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل جمهوری اسلامی دلیل آن را عدم رعایت مسائل ایمنی دانست. او گفته بود که اگر تأیید شود که این اختلالات و مشکلات براثر حملات سایبری صورت‌گرفته، جمهوری اسلامی نیز واکنش نشان خواهد داد.

شهریورماه سال گذشته، پس از حمله هواپیماهای بدون سرنشین به تأسیسات نفتی عربستان سعودی، مقامات آمریکایی اعلام کردند که چند نقطه از ایران، حملات سایبری انجام داده‌اند. دلیل این حملات آن بود که واشنگتن و ریاض، ایران را مقصر حمله حوثی‌ها به آرامکو می‌دانستند. بااین‌حال حکومت ایران هرگونه دخالت در این اقدام حوثی‌های یمنی را انکار کرد.

همچنین، ایالات متحده بارها ایران را به تلاش برای حملات سایبری به نهادهای دولتی آمریکایی متهم کرده است.

بیشتر از