توقف آزمایش واکسن کرونا، قیمت طلا را افزایش داد

بازار طلا در تلاطم اتفاقات آمریکا؛ از توقف آزمایش واکسن جانسون اند جانسون تا انتخابات ریاست‌جمهوری

طلا در دوره‌های متلاطم به عنوان یک دارایی مطمئن شناخته می‌شود-Ozan KOSE / AFP

امروز، چهارشنبه، قیمت طلا  در بازارهای جهانی افزایش یافت. دلیل این افزایش بهای طلا، عدم اطمینان در مورد بهبود وضعیت اقتصاد جهانی و انتخابات ریاست‌جمهوری در ایالات‌متحده است. از روز گذشته، سرمایه‌گذاران رغبت بیشتری برای خرید طلا و دیگر فلزات گران‌بها از خود نشان داده‌اند و قیمت‌ها صعودی شده است

امروز هر اونس طلا با ۰٫۳ درصد افزایش به ۱۸۹۵٫۸۴ دلار رسید. این درحالی است که پیش از اعلام توقف واکسن کرونای آمریکایی طلا در روز دوشنبه و سه‌شنبه افت ۱٫۹ درصدی داشت.

خبر توقف فاز سوم آزمایش واکسن امیدبخش شرکت آمریکایی جانسون اند جانسون ریسک اقتصادی را به مراتب افزایش داده و صاحبان سرمایه را مجدداً به تبدیل سرمایه به طلا ترغیب کرده است.

مرحله نهایی آزمایش واکسن جانسون اند جانسون به دلیل بیماری ناشناخته یکی از داوطلبان به‌صورت موقت تعلیق شده است. خبر تعلیق این آزمایش‌ها روز گذشته منتشر شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

واکسن جانسون اند جانسون در کنار واکسن آکسفورد از جمله مهم‌ترین امیدها برای پایان دوران پرچالش کرونا در جهان است.

اقتصاد جهانی از زمان شروع اپیدمی کرونا با افت محسوس در همه بخش‌ها مواجه شده است. در مقابل، بازار فلزات گران‌بها به‌عنوان سرمایه امن، چشم‌اندازی رو به صعود داشته است.

در مورد سایر فلزات گران‌بها ، نقره با کاهش ۰٫۱ درصدی به ۲۴٫۱۴ دلار رسید ، در حالی که پلاتین با ۱٫۱ درصد رشد به ۸۷۴٫۰۶ دلار رسید و پالادیم با ۱٫۶ درصد رشد به ۲۵۳۵۱٫۹۵ دلار رسید.

بیشتر از اقتصاد