رافائل نادال راهی بازی پایانی مسابقات تنیس آزاد فرانسه شد

نادال بدون از دست دادن حتی یک ست، دیه‌گو شوارتزمن را شکست داد

رافائل نادال پس از شکست دیه‌گو شوارتزمن-MARTIN BUREAU / AFP

رافائل نادال روز جمعه با پیروزی راحت ۶-۳، ۶-۳،(۰)۷-۶ در برابر دیه‌گو شوارتزمن و راه یافتن به بازی پایانی مسابقات تنیس آزاد فرانسه، در یک قدمی مساوی کردن با حدنصاب ۲۰ قهرمانی در بخش انفرادی مردان در مسابقات معظم تنیس قرار گرفت.

نادال که دارنده ۱۲ عنوان قهرمانی در مسابقات تنیس آزاد فرانسه است، دو هفته قبل به حریف خود که بخت دوازدهم این مسابقات بود، در شهر رم باخته بود. اما در این دیدار که یازدهمین مسابقه او با حریف آرژانتینی بود، به دهمین برد خود دست یافت تا نشان دهد که همچنان سلطان شکست‌ناپذیر رولان گاروس است.

این تنیس‌باز چپ‌دست ۳۴ ساله اگر در بازی نهایی روز یک‌شنبه پیروز شود، با حدنصاب ۲۰ قهرمانی انفرادی مردان در مسابقات معظم متعلق به راجر فدرر مساوی خواهد کرد. حریف وی در بازی نهایی نیز برنده بازی نوواک جوکوویچ، تنیس‌باز شماره یک جهان، و استفانو تسیتسیپاس یونانی، بخت‌ پنجم این مسابقات، خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این تنیس‌باز اسپانیایی بدون که در این دوره از مسابقات حتی یک ست را به حریفان واگذار کند، برای سیزدهمین بار به بازی نهایی تنیس آزاد فرانسه راه یافت.

شوارتزمن که برای نخستین بار، به نیمه‌نهایی یکی از مسابقات معظم تنیس راه می‌یافت در گیم اول که ۱۴ دقیقه طول کشید دو بار در آستانه به دست آوردن امتیاز  سرنوشت‌ساز پایانی قرار گرفت، ولی نادال در هر دو بار پیروز شد.

تنیس‌باز اسپانیایی در ادامه در هر دو ست نخست، دو بار تنیس‌باز آرژانتینی را بریک کرد.

در ست سوم دو بریک بین طرفین رد و بل شد و بازی به وقت اضافه کشید، که نادال بدون از دست دادن امتیاز، با زدن سرویس امتیازآوری برنده شد. در این ست که سه و نه دقیقه طول کشید، شوارتزمن با زدن توپ برگشتی به تور، بازی را به نادال واگذار کرد.

© Reuters

بیشتر از ورزش