پذیرش بیماران غیر اورژانسی در بیمارستان‌های ایران ممنوع شد

بیشتر استان‌های کشور در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند

فشار بر نظام درمانی، نیروهای مسلح را وادشته  تا امکانات خود را به مردم ارائه کنند- MEHDI BOLOURIAN / FARS NEWS / AFP

معاون کل وزارت بهداشت جمهوری اسلامی اعلام کرد که باتوجه‌به افزایش موارد ابتلا به کرونا، بیمارستان‌ها فعلاً از بستری بیماران غیر اورژانسی منع شدند.
ایرج حریرچی با اشاره به رشد تعداد بیماران کرونایی در کشور، ظرفیت پذیرش بیمارستان‌ها را برای بستری کردن همه بیماران، ناکافی دانست. او گفت که به همین دلیل موقتاً بیماران غیر اورژانسی بستری نمی‌شوند تا تخت کافی برای سایر بیماران که در خطر بیشتری قرار دارند، فراهم شود.
او همچنین با اشاره به امکان استفاده از بیمارستان‌های نیروهای مسلح برای بستری کردن بیماران کرونایی افزود که از ظرفیت تمام بیمارستان‌های تأمین اجتماعی نیز برای پذیرش و بستری بیماران کرونایی استفاده خواهد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که از تاریخ هفدهم مهر به بعد، تمامی بیمارستان‌های نیروهای مسلح با تمام ظرفیت به ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی اقدام خواهند کرد. این کار در پی صدور فرمانی از سوی رهبر جمهوری اسلامی صورت‌گرفته است.

در حالی حکم استفاده از تمام ظرفیت بیمارستان‌های نظامی از سوی علی خامنه‌ای صادر می‌شود که پیش‌تر، نیروهای مسلح مدعی شده بودند تمام امکانات خود را در اختیار نظام درمانی قرار داده‌اند. بااین‌حال به نظر می‌رسد فشار سنگین بر روی نظام درمانی کشور، آنها را نیز وادار کرده تا امکانات خود را به مردم ارائه کنند.
سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴ هزار و ۳۹۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده‌اند که از این تعداد، دو هزار و ۵۲ نفر از آنها بستری شدند.
سیما سادات لاری دراین‌رابطه افزود که از دیروز تا امروز، ۲۳۰ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۷ هزار و ۸۸۸ نفر رسیده است.
بر اساس اطلاعیه وزارت بهداشت، استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال‌وبختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد، همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند.
باتوجه‌به اینکه هنوز واکسنی برای کرونا ساخته نشده، کارشناسان حوزه بهداشت همچنان به مردم توصیه می‌کنند که با استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی، از گسترش بیماری کرونا جلوگیری کنند.

بیشتر از