قهرمان ماراتن جهان در لندن مقامش را از دست داد

در مسابقه زنان بریجید کوسگی رکورددار قهرمانی جهان به راحتی مسابقه را برد

شورا کیاتا، دونده بی‌نام و نشان، قهرمان جهان را شکست داد -  Richard Heathcote / POOL / AFP

الیود کیپچوگه مقام قهرمانی خود در ماراتن لندن را در شرایطی تماشایی از دست داد.

او در مراحل پایانی مسابقه‌ای که میان برگزیدگان در سنت جیمز پارک لندن برگزار شد، در برابر شورا کیاتا، دونده بی‌نام و نشان، شکست خورد.

کیپچوگه که تصور می‌رفت پیش از مسابقه امروز رقابتش با کننیسا بکله باشد، به دلیل مصدومیت و کناره‌گیری کننیسا بخت اول مسابقه شناخته می‌شد. به نظر می‌رسید که بخت پیروزی در پنج ماراتن پیاپی لندن برای کیپچوگه تضمین شده است.

ولی پس از ۲۲ مایل، کیپچوگه ۳۵ساله ناگهان احساس ناراحتی کرد، و در همان زمان کیاتای اتیوپیایی پیش افتاد، هر چند که در طول مسابقه او و نُه دونده دیگر برای پیشتازی رقابت می‌کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سلطه کیپچوگه بر ماراتون لندن زمانی به پایان رسید که کیاتا دو سرعت به سوی خط پایان را برد تا پیش از وینست کیپچومبای کنیایی نوار را پاره کند.

در مسابقه زنان برگزیده، بریجید کوسگی رکورددار قهرمانی جهان و مدافع قهرمانی، به راحتی مسابقه را برد. او در مسابقه جدید چند مرحله‌ای به رغم باران شدید با زمان دو ساعت و هیچده دقیقه و ۵۸ صدم ثانیه از خط پایان گذشت.

کوسگی که پس از قبت رکورد جهانی ماراتن شیکاگو در یک سال پیش در اولین ماراتن خود شرکت می‌کرد، تا ۳۰ مایلی مسابقه در کنار هموطن خود روت چپنگتیچ می‌دوید، اما طی دو دقیقه پنجاه متر از او پیش افتاد. بقیه مسابقه را به خوبی ادامه داد و سه دقیقه دیرتر از خط پایان گذشت.

سارا هال دونده آمریکایی عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت، و با جبران صد متر عقب افتادگی از چپنگتیچ که قهرمان دنیاست پیش افتاد این دونده کنیایی را شکست داد.

PA

بیشتر از ورزش